lördag 15 december 2012

God Lördag

Var i Danmark i går med min bror och hans familj. Vi var på Tivolit med Mio & Emzan, jätte mysigt även om Mio hade bryt den första halvan av vår vistelse men det redde ut sig efter middags pausen.Är så fantastiskt vackert med alla jullampor och dekorationer på Tivolit, har du aldrig varit där rekommenderar jag det varmt.


 Skulle varit och huggit gran nu på förmiddagen men mannen har inte kommit hem från snöröjningen än och vädret är inte det bästa, snöblandat regn och några plus grader så nu smälter all fin snö bort :-(
Hoppas det blir kallt igen så vi kan ha snö över jul. Det stormade som tusan i natt så massor av bilar, lastbilar och bussar har suttit fast i halvmeters snövallar på vägarna, not nice....

Kl 12.30 kommer en spekulant och skall titta på Lady. Har nu tre intressenter på henne, norskan har hoppat av men det kom en ny spekulant igår från Ludvika som verkar jätte intresserad. Så vi får se vart min lilla tös hamnar i slutändan, vill givetvis att hon ska hamna hos den absolut bästa som kan ta vara på henne kvalitéer... Lite vemodigt är det allt men jag är helt säker på att den köpare jag beslutar mig för att sälja henne till kommer bli bäst för henne. Ska bli jätte roligt att följa henne på hennes äventyr i livet, min fina lilla lady =-)

I eftermiddag ska vi hämta Hösilage till hästarna. Eventuellt köper vi kanske en gran istället för att hugga den själv. Vi får se vad vi hinner med! Ska även börja förbereda lite med maten för morgondagen... Samt så måste vi hinna handla lite, ja så livet fortsätter i ett rasande tempo precis som vanligt här på Chg ;-). Ikväll blir det dock en lugn och skön hemma kväll med mina älskade killar, vilket jag verkligen ser fram emot!

Ni får ha en mysig Lördag & Ta hand om Er! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar