onsdag 12 december 2012

KortHaveri!

God Morgon.

Jag bara måste berätta varför vårt kort till tv boxen Inte fungerar...

I förra veckan försvann plötsligt kortet och vi frågade givetvis Mio om han visst var det kunde tagit vägen men Icke var hans svar... Han hjälpte oss att leta  i hela huset när han plötligt säger till mig -Mamma kortet var lite skitigt så jag tror jag slängde det.
-Jaha MIo det var väl ändå lite onödigt?
Hans svar: Nä det tycker jag inte mamma.
Givetvis hade mannen varit duktig nog att knyta ihop soppsäcken och vart ute och slängt den i sopptunnan för att sopgubbarna skulle komma och tömma tunnan. Gissa om "Mannen" fick fart på benen och for ut för att slita upp soppsäcken och kladda igenom alla sopor i hopp om att hitta kortet där... Det gjorde han!
Om det var skitigt innan så var det nu mega skitigt och kladdit vilket Mio påpekade
-Du ser själv mamma kortet är jätte äckligt, lika bra att slänga det!
Ggggrrr min lilla  älskade"Emil".
Pappa Henrik tvättade smart nog av kortet men det han glömde var att låta det torka ordentligt så efter ett par dagars fungerande i maskinen så la kortet till sist av, kapitulerade, gav upp
Sönder bränd precis där chippet sitter!
Igår hade vi en välförtjänt begravning för vårt fina kort som fått utstå så mycket i form av olika lekar och tester som Mio lät det genomlida. R.I.P!

Nu väntar vi på kortets syster som kan komma vilken dag som helst eller max om en vecka. Längtan kommer hur som helst vara väldigt lång för vår lilla "Emil" så kanske han lärt sig något och inte försöker döda det väntande syskonet  - Den som lever få se ;-)

Vår lilla söta och högt Älskade "Emil"Mio ❤

2 kommentarer:

  1. Positivt tänkande! Var glad att han inte lagade tv med hammare! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha Eller Hur!
      Faktum är att jag Älskar Mios hyss...
      Och ser alltid fram emot hans nästkommande. =-)
      Önskar alla ungar fick lov att hitta på sin "uppfinningar" utan att föräldrarna får bryt ;)

      Radera