måndag 3 december 2012

Massor med Snö!





Vaknade i Söndags och drog upp persiennen och såg detta. Inte ens jag kan säga att det inte var lite mysigt med all snö! Mannen var fortfarande inte hemkommen från saltrundan så det var bara att pälsa på sig och pulsera ut i stallet och fodra hästarna. Mannen kom hem precis när hästarna skulle släppas ut så det fick jag hjälp med =-).

Hästarna hade sjuk roligt i all snö. Fick lite bilder av Madde som hon tog i stundens hetta. Så varså goda här kommer en bildbomb på Chilli och Bazze  när dom hade snökrig och lekte ta fatt! =-)

Tjohooooo.... Någon Älskar Snö!

KillBuz

Stor vild och vacker-Chillis Motto i snöyran

Vänta Bara...

NU har jag dig!

Söta ChilliBoy

Träning av benlyft!

Hihihi visst är det härliga bilder? Grabbarna grus vet hur man roar sig ;-). Vi skulle egentligen en sväng till M&M men pga av all snö så ställde vi in likaså fick vi göra med vår middagsbjudning hos Rasmus och Hedvig, så himla tråkigt men tyvärr är det en "saltares" dilemma man vet aldrig när var hur man måste köra när man har jour på salt och snöröjningen. Medan mannen vila passade jag på att få upp lite julpynt och stakarna i fönsterna. Mio var insnöad i Tygelsjö hos farmor och Farfar vilket han älskade så att pynta huset gick både snabbt och smidigt.

Stallet hjälptes mannen och jag om att ta och i lösdriften körde vi ut både halm och hösilage. Vi fyllde på med massor med varmvatten i vattenkaret, vilket vi nu i snötider gör 3 gånger om dagen för att töserna ska ha vatten som går att dricka. Jag måste fasen ta tag i att köpa uppvärmdvatten tunna åtminstone till lösdriften.Jag väntar bara på att mannen ska gräva ner el och vattenledning från stall till lösdriften sen blir det ju till och med lönsamt att investera i en sådan balja! Men den som väntar på något gott...

Söta Isprinsessor

Finaste Lady
 Jag fick en massa ensam tid igår vilket faktiskt var väldigt skönt men givetvis saknade jag mina älskade killar. Till middag blev det en älggryta och potatisgratäng med en kantarell sås på egen plockade kantareller, jätte gott kan jag erkänna =-)

Nu är alla ljus och brasan tänd. Mannen har gjort färdigt hinderförrådet och tagit stallet och tar nu in hästarna. Vilken man jag har! Han sov 2 timmar i förgår natt 1 timme igår natt och fick inte så mycket sömn igår för att jag bara skulle ha lite hjälp med olika saker och sen körde han hemifrån tidigt igår och kom inte hem fören kl 5.00 i morse. Att han orkar? Jag hade varit med dö än levande om jag kört på som honom! Tack för du finns min fina Älskling.

Har ju en ny header.... VAD TYCKER NI????
                                       Ni får ha en mysig Måndagskväll & Ta Hand Om Er!!!

2 kommentarer:

  1. Jättefin...men väl tidigt för en som tycker man tar fram julpynt dagarna före jul! Å plockar bort nästan direkt (utan tallen som får stå så länge den inte barrar!) :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack =-)
      Vi vill hinna njuta lite längre av julen annars känns den så "onödig" och Mio älskar det ;-)
      Vi slänger ut vår gran så fort det går, hahaha men dess uppgift är inte över där sen får den pryda trädgård med sitt barr och alla ljus ;-) hihihi

      Radera