tisdag 18 december 2012

På g...

Söta Trolle

Överrasknings menyn för mamma som vi bjöd på i Söndags bestod av:
Förrätt:Crepes med stuvade kantareller och champinjoner med en liten sallad
Huvudrätt: Tupp med hasselbackspotatis, champinjonsås, stuvad savoykål och stekta brysselkoö/morötter.
Dessert: Glass med bär.
Mamma njöt av middagen till fullo vilket var meningen ;-)

Kl 18.00 landade vi hos Henriks mamma i Tygelsjö för att fira henne födelsedag som faktiskt egentligen är Idag så Jätte Grattis Gunilla på din dag!

När vi kom hem vid halv elva var vi alla tre helt slut så efter att hästarna får sin natta mat somnade vi gott alla tre. Tack Madde för hjälpen med Insläpp och hundar!

Gårdagen gick som i dimma, ordagrant, det var dimmigt ute hela dagen, jag kände mig jätte förkyld och trött och sliten. Dagen gick i slow motion och när jag hämtade Mio på dagis såg jag direkt att han mådde precis som  mig fast 10 gånger värre... Stackars lilla killen hade hög feber. Jag fick i honom lite soppa sedan däckad han på soffan. När han vaknade till fick vi i honom lite alvedon och en halv apelsin och vatten sen somna han igen. Idag mår han dock mycket bättre vilket är jätte skönt. Han får ändå bli hemma från dagis nu för det går tydligen vinterkräksjukan där och det vill jag inte riskera att vare sig han eller vi får nu precis innan jul...
Snyggingen

Ikväll åker Chilli till Maths och Mattias. Ska bli spännande att se han utveckalas och han kommer vara hos dom bästa så jag känner mig faktiskt lugn, hönsmamma som jag är ;-). Vet inte vilken häst jag får med mig hem men vem det än blir så ska jag skämma bort den till max ;-)

Från ett erbjudande, som jag nämnde här om dagen, på att få låna ett jätte fint avelssto för senare köp, ville ägaren helt plötsligt hellre sälja direkt och snabbt vilket fick mig att dra tillbaka öronen därav blir det inget. Synd men ingen större förlust, kommer fler bra sto i vår väg. Får ju en massa erbjudande på bra avelssto hela tiden..
B2

B2 är fortfarande kvar hos oss. Och det får han vara sålänge vägarna i Sjöbo inte är transportdugliga.
Han har lite protoinutslag så ikväll när Chilli är lämnad ska jag tvätta honom i ett specialtvål . Ska täcka hoonom dagtid pga av regnet och så får han stå "naken" nattid, allt för att knutrna skall torka ut snabbt och försvinna. Denna lilla kille är sjuks söt och minst lika snäll. Jätte roligt att få hjälpa till med honom =-)

Nedräkningen har börjat... 2,5 dag kvar sedan ska det firas Jul och Nyår =-) Ska bli skönt med lite ledighet...Hoppas nu bara att regnet slår om till SNÖ för en Jul utan snö är fasiken ingen JUL... (Möjligtvis en Skånsk jul men det vill vi absolut inte ha i år) Ge mig snö snö snö mera snö!!! ;-)

Ni får ha en bra dag! Ta hand om Er...


4 kommentarer:

  1. Julstämningen fick ett abrupt slut! En av våra spelare avled i går! 16 år gammal/ung! Kan lugnt säja att man är i chock! Orsaken vet vi inte, hjärtstillestånd måste ju bero på nått! Så unga ska inte gå bort! PUNKT SLUT! Men man får ju inte vara med o bestämma. Suck! Hoppas din lillkille frisknar innan helgen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men Oj... Vad hemskt :(
      Spelare?
      Håller helt med... Stackars föräldrar och syskon kommer aldrig mer bli mysigt att ira Jul för dom :( Fy vad livet är orättvis ibland!

      Radera
  2. Ja, nu firade de väl inte direkt jul...Muslimer. Men det gör ju inte det lättare...Förkyldning o hosta ska inte sluta så här! Avled i ambulansen. Fotbollsspelare...jobbar åt en fotbollsklubb! Och inte har man satt sej in i hur man agerar i ett sånt här fall när det gäller muslimer. Men man lär så länge man lever...Suck igen!

    SvaraRadera