måndag 10 december 2012

Vår Helg!

SyskonKärlek
 Fredag: Jobbade jag hemifrån. Fick en massa gjort och är väldigt nöjd med min dag! Passade även på att ladda inför kvällens Julfest. Som precis som vanligt blev galet roligt. Vi käka julbord på Hipp och efter det drog en hel del av oss vidare till Swing In där JAG fixade in alla inklusive två st som var mycket yngre än vad som inträdet kväver. Men men så får det bli ibland specielt när det är julfest då måste alla få följa med och leka och båda grabbarna är faktiskt 20+ så det var nog inte hela världen att släppa lite på åldersgränsen ;-)

BildBomb från Fredagens Galet roliga Julfest som innefattade en massa skratt och dans =-)
Goda drickar

Härliga medarbetare


Tokiga shower

Hahahaha


Lördagen: Spenderade vi hos Maths och Mattias och byggde ut deras lösdrift. Vi hade en rolig dag och Maths & Mio och jag hade det faktiskt väldigt mysigt inne i värmen när Mio inte ville vara ute i kylan längre  ;-). Barnpassning är ju faktiskt ett måste och Maths skötte sig galant =-) Hahahaha!
Vi käkade gott och tog ett glas vin och tittade på Så mycket bättre tillsammans sedan åkte vi hemåt för att kvällsfodra och släppa ut hundarna. Madde och Lena hade rott hela skeppet hemma hela dagen, fixade med hästarna och hundarna och hade även insläpp på båda arter ;-). Hade gått hur bra som helst! Tusen Tack för hjälpen!!!!
Bästisarna
Söndagen byggde vi färdigt lösdriften hos Maths & Mattias och det blev så himla bra! Hästarna var mycket nöjda när dom fick komma in i sitt nya stora vinsskydd. Kan förstå dom med det vädret vi hade igår, Snöstorm! Math och jag var även över hos Fredrik Persson och låndade hans ridhus. Maths skulle rida  en Hingst där för första gången, den har alltid gått på deras bana men det fungerar ju inte med all denna snö. Hingsten skötte sig galant! Han var jätte fin och väldigt snäll.
Vid fem tiden var lösdriften helt klar(inte illa, 2 dagars bygg sedan stod allt klart + i kanten för Henrik och Matts som jobbade på så fantastiskt bra trots kyla, vind och snö)  Vi käkade lite sendan åkte vi hem med släp och alla verktyg. Måste passa på att skyta lite... Min bil är bara bäst, Maths och Mattias väg ut var alldeles igen snöad med min stora fina bil bara plöjde sig igeonom snön med släpet efter sig som ingenting! I detta vädret är det sjukt skönt att ha en stor, stark bil så man kan ta sig fram överallt! När vi kom hem så fixa jag boxarna och maten och släppte in hästarna som stått ute i snöstormen hela dagen, (det dör dom inte av), Madde var snäll nog att ge dom deras lunch hö på dagen. Stona fick några dunklar varmvatteni sitt vattenkar.
Takpåläggning ,-)
 Sedan for jag in och damma, tvätta och plocka undan lite medan mannen damsuga. Mio däckade innan vi kom ut från Flyinge så han bäddade vi ner i hans säng starx efter vi kom hem, slagen hjälte ;-). Henrik hann väl vila en 20 minuter innan Hans ringde ut honom... Det var hög tid för plogning vilket min stackars man varit ute på hela natten. Han kom hem vid åtta, jag åkte direkt och när jag kommer hem far han väl ut igen för inte fan har det slutat snöa! Får se hur länge jag stannar på kontoret idag, vill inte riskera att inte kunna ta mig hem om snöstormen kommer tillbaka, vilket den tydligen ska i eftermiddag, vi får se ;-).
-15 har sina vackra drag
Ensam mys

Ni får ha en bra Måndag! Och ta hand om Er i vinteryran!


2 kommentarer:

  1. Var med på julbord med jobbet i fredags. Super mat! Bara lite konstigt att avsluta med glass... När jag kom hem såg det ut som om stor råttorna haft fest! Min hund gillar INTE att vara själv nån annanstans än i bilen. Nu har hon haft urinvägsinfektion i två omgångar så jag var "snäll" och lämnade henne hemma i värmen! Som tack gnagde hon sönder mina flyttkartonger som stod i hallen (en förpackning med 10). Då var det nära med ett farväl!....Nä...Men glad var jag INTE ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojojoj ingen vacker syn att mötas av kan jag förstå =-( Bus vovve!

      Radera