tisdag 15 januari 2013

Bak kväll

Blev en bak mys eftermiddag/kväll idag. Har gjort 50 köttfärs piroger , negerbullar, choklad muffins och ca 72 st kanelsnäckor. Snacka om att jag blir rastlös när jag går hemma med sjuk Mio. Jo jag jobbar och jag får sjuk mycket gjort för Mio är ju däckad hela dagarna Men när mannen kommer hem då jäklar måste det hända något, haha. Måste erkänna att denna Tisdagen blev sjuk mysig. Huset vårt doftar underbart , det har snöat hela dagen, vi har -16 g ute! Madde & Lena har tagit väl hand om våra hästar... Livet är på topp och med lite tur är Mios hosta snart glömd och förlåten och han är tillbaka på dagis :-).

Ha en mysig kväll. & Ta Hand Om Er!









4 kommentarer:

  1. Imponerande! Duktig du! Bäst tycker jag om att du gör negerbollar! :-) Använder inte n-ordet om folk men dessa godingar heter ju så. Gjorde piroger med köttfärs o kantareller i höstas! De var smarriga...men fick klagomål på doften när jag hade med i matdosan! Det luktade fotsvett ansågs det! :-) Men jag kände inte den doften! Vad hålle ni på med i Skåne? Herregud vilken katastrof! Kunde ju blivit än värre om de brakat genom räckerna med! USCH!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller Hur, Ibland så ;-) hahaha.
      Negerbollar är och kommer alltid vara negerbollar. Har inte med någonting annat att gör, är det någon som känner sig kränkt... väx upp och bry dig mindre om allt annat än dig själv!
      Ja du vet vilken katastrof alltså, fruktansvärt! Men när fan ska folk lära sig köra med respekt för sina medmänniskor och sig själv? Dom kör som dom stulit sina egna bilar, håller inte avstånd, pratar i mobiler. Sen skyller dom på väglag eller dom framför?! tur i oturen var det endast tre människors liv som släcktes, kunde vart många fler. Beklagar djupast till deras nära och kära, givetvis. Men när ska vi Skåningar lära oss att köra bil i vinterväglag? Jag har inga problem att köra i dessa själv, det jag är rädd för där ute på vägarna är inte väglaget det är alla "med"trafikanter, den ena stressigare än den andra! Med detta vill jag inte säga att det som hände idag INTE är hemskt, fruktansvärt, tragiskt för det är det verkligen... Många hade en faslig tur där ute och det kan dom tacka sina änglar för. R.I.P u 3!

      Radera
  2. Blir så trött när det hela tiden skrivs att det berodde på väglaget vid olyckor! Att de inte körde för fort! Verkar som det aldrig är förarens fel!.... De kanske inte körde över högsta tillåtna hastighet, men går det åt h-lvete så gick det nog liiite för fort!...Inte bara ni skåningar som inte kan köra i vinterväglag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sant. Nä det är det inte men varenda år får "vi" samma chock när snön kommer och det smäller lite överallt. Igår smällde det också överallt men pga av storleken på olyckan på bron så missade många alla andra olyckor.
      Såg att det endast vart en som miste sitt liv igår, vilken tur det inte var fler. Men hemskt ändå!
      100 fordon inblandande, en död, många skadade.

      Radera