tisdag 22 januari 2013

Bortskämd Tjej

 Igår när jag kom hem stod mannen min och lagade en super god het kycklinggryta samt bakade Naan. Så himla gott och så himla skönt att få komma hem till ett dukat bord =-)

Idag måste jag erkänna att jag längtar till varmare breddgrader... Börjar bli trött på denna eviga kyla. Visst jag har hellre snö, kallt och rena hästar och hundar men usch vad jag börjar längta efter vår, sommar och SOL...

Bazze & jag har gått i ide kan man väl säga ;-)... Hur länge vi kommer stanna i detta ide vet jag inte men jag hoppas att det inte blir för länge. Ärligt talat så saknar jag att rida och träna med min stora härliga vän men kylan knäcker mig. Jag är så himla frusen av mig så det inte är sant. Längtar tills den dagen vi byggt vårt ridhus så man kan hänga där med alla hästarna på vardagarna när det är kallt och grått och tråkigt, så kan man använda dom ljus timmarna på helgerna till uteritter och bus. Jaja den som väntar på något gott ;-).

Taggar som tusen inför bruksprovet. Om sanningen ska fram är jag redan sjukt nervöst. Förstå inte varför egentligen för även om min prins inte skulle bli godkänd i år så är planen att låta honom gå provet nästa år. Man får ju ändå tänka på att Chilli endast är tre år och provet är faktiskt ganska tufft att gå igenom. Sen ska jag inte sticka under stolen att jag hade blivit den lyckligaste tjejen i världen om vi skulle få honom godkänd. Är givetvis jätte stolt över hur långt vi redan lyckats gå med honom på rådgivningen och så men det hade varit så roligt ;-). Vet att det är ett väldigt litet knappnålshål hingstarna skall lyckas ta sig igenom så vi får väl ta det som en upplevelse många inte kommer i närheten av någonsin...

Nu ska jag ställa mig och laga pannbiff med stekt lök och mos. När MIo är i säng blir det hästmys för hela slanten =-)

Ha en mysig kväll & Ta Hand Om Er!
Varför inte somna på mattes bh, den är ju både varm och luktar gott ;-)




4 kommentarer:

  1. Ja, nu är det nog med kyla! Just nu -21! Härlig myggfri kvällstur med hunden! Burrrr... Skulle vara skönt att få sätta sej vid dukat bord nångång ibland! När jag satt med dunder kräsen dotter så läääängtade jag efter den tiden när jag skulle få laga vad jag ville! Nu är jag där men fy f-n vad tråkigt! ;-)

    SvaraRadera
  2. Du får börja ha en massa middags bjudningar ;-)
    Så blir det genast roligare att laga mat och chansen att få komma till ett dukat bord ökar väsentligt =-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) Det har du rätt i! Ska bara hitta lusten till det då! :-) Just nu finns inte lust till nått! Dator o skrivare har levt farligt på jobbet denna vecka! Jag o löneprogrammet kommer inte överens! Å inte är jag mer sams med supporten heller! Fjärrstyrning funka inte. Datan för 2012 låg i en fil som hette 2009! Nu har de kopierat mitt program o försöker komma på en lösning! Det gjordes igår förmiddag...än har jag inte fått det fixat! Enda ljusglimten i det är att jag inte gjort nått fel, utan det är programmet som inte gör vad det ska! Eller så är felet att en vaktmästar gick o dog! För det är runt det som det krånglar! Usch, på fredag så är begravningen!

      Radera
    2. Usch så tragiskt... Begravningar är inget man vill behöva gå på :-(...

      Radera