onsdag 9 januari 2013

Detektiver


Igår var jag med och hjälpte Johanna med hennes 4 åring. som står på Yddinge Farm. Andra gången hon skulle upp på den sedan den kom hem från Satu och det gick jätte bra. Premiär galopp blev det uppsuttiten igår också. Duktig häst, duktig Johanna =-). Sjukt söt liten häst måste jag säga =-)

Den 20/1 Blir det löshoppning hemma på gården med Björkhaga och Jessica och M&M om dom vill komma med någon häst. Planen är att Bazze, Buz, B2 och små tjejerna ska löshoppas... Hoppas bara inte det regnar eller blir kallt igen...

Är sjuk trött idag, måste bero på detta tråkiga väder vi har här i SkåneLand...Jaja fördelen är att vi kan utnyttja vår fantastiska ridbana och det är inte varje år man kan göra det i Januari.

Letar hästar i 2-4 års ålder till en kund...Har några på gång, vill hitta några till att visa dock sen är det bara till att köra på med en visningsturné.Alltid lika roligar att kunna hjälpa kunder hitta sin häst.
Hemsidan är så gott som färdig. Henriks flik får han sitta med själv.Givetvis kommer jag uppdater efterhand det händer något på gården så glöm inte att gå in och titta ned jämna mellanrum så ni inte missar något ;-)

Har lovat Mio att vi ska ha en mysig hemma kväll ikväll. Så Bazze får väl vänta till i morgon eller till senare ikväll för sitt jobb.Det löser sig ;-)

Imorgon kommer äntligen saknade Tia och skall tömköras!Tänkte höra med Jessica om hon vill vara med och löshoppa sina två hästar den 20:e när vi ändå håller på =-)

Ska förmodligen ställa mig och göra en massa piroger ikväll, alltid bra att ha i frysen när man har brått om och inte hinner laga en riktigt middag. Vad vi ska ha till middag ikväll har jag inte ens börjat fundera över men något får det ju bli... Vi får se!

Stackars Madde fick smaka på ridbanans underlag igår. Buz han kan han... Kolla Maddes blogg så får ni se fallet ;-) Hahaha ser mycket spännande ut som om han plötsligt får för sig att det står ett hinder framför honom... Ja Ni får kolla själv ;-)... Maddes Blogg   http://maddepersson.bloggplatsen.se/ skrolla ner till filmen. Kan meddela att allt gick bra, tror dock hon är lite mörbultad idag-Stackarn ;-)

HenrikDetektiv sitter och samlar in all info om Chillis morföräldrar och syskon mm bakåt i Olympics stam... Shit alltså vilken häst vi har. Vilka meriter det ligger runt och bakom Olympic Lady -Sjukt roligt!  All denna info skall skickas till ASVH inför bruksprovet med alla reultatlistor som man kan hitta, alla finns tyvärr inte att få tag på tyvärr men vi har massor.Tyvärr hittar vi inte mycket resultat på våran egen Olympic men  i det stora hela tror jag inte det spelar så stor roll då vi har massor från hennes syster Narucha som gick världscupen i Hoppning och Spargo som vann unghäst VM och en massa andra stor tävlingar. Det lär bli en massa papper att skicka in till ASVH. Dommarna kommer få en hel del att läsa igenom =-)

Ni får ha en bra dag! Ta hand om Er!

4 kommentarer:

  1. Trött...snacka om att jag blev chockad igår! Var helt slut när jag kom hem efter jobb o hundpromenix. Lägger mej för att vila en liten stund! Vaknade efter 3 timmar!!!! Jaha, nu kommer jag inte kunna sova alls i natt, blev ju naturligtvis tanken! Men det gjorde jag! 6 timmar till! Fast jag är lika trött i dag! Det tar på en att vara med om ett rån...Fast man inte fattar att det är ett rån! En Fabbo Länsman kom till jobbet och visade lite bilder! Några kunde jag plocka bort och några vägrade jag ens att kommentera för de var så dåliga! Å det höll han med om. Ingen jag kände jag kunde säja: Han var det! Du har gjort ett gott jobb med hemsidan! Ta det lite lugnt ett par dar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack.
      Ta det lugnt...
      Nä men det kan jag väl inte... Har aldrig fått lära mig det där med att ta det lugnt ;-) hahaha... Blir bara lite nyhets uppdatering nu ett tag fram =-)
      Å ta det försiktigt när du handlar så du inte stör fel rånare... Då kan det ju gå riktigt illa!
      God Natt

      Radera
  2. Så söt liten ponny hur stor är den? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Emelie,
      Lilla Trolle är 87 cm (hög)liten =-)

      Radera