måndag 7 januari 2013

Kämpar på

 http://champagnegården.se/
Jag kämpar på med vår hemsida även idag. Mycket har jag fått gjort men än är det JÄTTE mycket kvar. Men skam den som ger sig. Ska sätta mig ikväll och lägga in info om våra hästar, får se hur långt jag hinner. Har ju en häst som bör få röra på sig också... Haha. Men saningen är att man lätt fastnar och till sist blir det bara... Ska bara lägga in detta också... Och under tiden man gör det kommer man på nästa ... Ska bara... Ja som ni förstår fastnar jag lätt vid vår hemsida ;-) Om sanningen skall fram är det faktiskt väldigt roligt att lägga upp den helt själv eller nja nästan helt själv för mannen hjälper mig när jag kör fast.

Henrik ska börja jobba kvällar nu igen men då endast 2 kvällar i veckan vilket är himla skönt för dessa dagar har Madde stallet. Har jag sedan tur att lilleman skulle somna så jag hinner rida eller tömköra Bazze lite så är det bara bonus men det ska jag nog inte räkna med så jag får fjäska med Farmor och Farfar så dom kanske kan hjälpa mig lite med Mio så Bazze får jobba som han behöver.
Det är Tisdagar och Torsdagar som Henrik kommer jobb så det blir Miomys The Lux dessa två dagar i veckan ;-).

Har som vanligt massor med projekt på g på jobb, kände att jag behövde en lite power paus därav sitter jag nu här och skriver detta inlägg =-)

I morgon ska jag till Yddinge Farm där Johanna har sin  häst. Har lovat att hänga med henne så hon kan börja rida igång honom nu. Han är nu 4 år -Jätte fin, Vann löshoppningen för 3åringar på Breeders i Flyinge ifjol, har stått hos Satu & Sebastian som ridit in honom och också matchat honom inför löshoppningstestet. Nu ska Johanna, efter att hon fått sitt andra barn komma igång och rida igen så då hamnade lotten på denna fina kille, hon har ett par st hästar till att välja på men dom tävlar som bäst med Satu & Sebastian nu. Ska bli spännande att se hennes fina stjärna live i morgon, jag fick tyvärr förhinder att följa med Johanna på finalen när han vann...

Idag blir det tömkörning för Bazze & på Onsdag ska jag äntligen rida igen! Skönt!!! Sen rullar det på som vanligt igen hoppas jag... För nu har vi varit i träda alldeles förlänge

På Torsdag kommer äntligen Tia & Jessica till oss, det är dax för lite tömkörninga för prinsessan igen. Ska bli så roligt!

Nä nu måste jag fortsätta här! Ha en bra dag och ta Hand om Er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar