torsdag 21 februari 2013

♥ChilliBoyMys♥

Finaste Hjärtat
 I eftermiddag ska vi åka till ChilliBoy och mysa & pussa  på honom så mycket att han har maximalt med kärlek i kroppen så han klarar sig tills nästa gång vi ses ;-) Saknar vår busiga kille jätte mycket men han är på bästa stället.  Vi ska lämna foder samt alla täckena, 2 till Maths och 2 egna som Chilli ska ha och kan fördärva hur mycket han vill, jädra bus häst!
Välfylld skuff... 4 täcke &3 säckar kraft & 1 säck tillskott equi jewel
Vi ska bjuda M&M och underbara  bästaste Pontus på lite mat ikväll. Blir Färsk pasta med min hemmagjorda tomatsås med tonfisk, sallad och vitlöksbröd. Desserten kommer bestå av någon form av glass troligtvis Vienetta. Kommer bli sjukt Gott kan jag lova =-)


Hur fina är inte dessa pannband som Pannband By M . Just nu kan man vinna något av dessa på deras fb sida genom att gilla och dela. OBS: Lånade bilder från deras Fb sida!!!
Pannband By M

Pannband By M


Hörde att det skrivits om Chilli på Bukefalos forum sida... Skulle kanske gå in och kolla vad dom skriver eller Inte, för där fälls väl både ros och ris, hmmm. Givetvis uppskattar man allt posetivt folk skriver om oss och våra hästar men jag vet att många bara sitter och letar fel på allt & alla och det gör dom med all säkerhet endast av avundsjuka vilket jag personligen avskyr. Varför kan man inte bara glädjas åt andras framgångar? Självklart tål jag att få kritik det är ju det som gör att man kämpar lite mer eller gör en ändring som förbättrar det vi håller på med. Jag är stolt över vår uppfödning Red Hot Chilli.Som enda 2,5 åring i hela Sverige var han den som blev direkt rådgiven till Bruksprovet i år. Han fick fantastisk kritik och han har inga begränsningar i hoppningen och han  rör sig snyggt också.Några av domarna kom bakefter och berömde Chilli ännu mer och berättade vilken fin häst vi hade så nog fan är jag stolt! jag får nog hålla mig ifrån alla forum där det skrivs om oss och våra hästar. Vill någon kritsera eller säga något om vår/a kille/hästar eller oss får ni gärna göra det här på bloggen så jag kan svara er eller försvara oss om det skulle behövas. Att sitta på ett forum och slänga ris över hästar och människor känns för mig ganska oseriöst. Där får man inga direkta svar och det är väl lite därför dessa forum finns... För att man vill ha svar på olika saker och dela erfarenhet? Eller har jag helt missförstått det här med forum? Jaja jag hoppas att det som skrivits om oss är posetivt. Det är ju det som i slutändan är vårt mål att alla omkring oss är nöjda med vårt jobb =-)

Ha en bra dag & ta hand om Er.....

6 kommentarer:

  1. Du behöver inte vara orolig för denna negativa människan... Hon är bara en riktig (ursäkta språket) "bitterfitta" som inte kan glädjas åt andras framgångar. Hon fick ju nästan ett anfall när vår fina dressyr avkomma fick 50 poäng på 3 årstestet som hopptalang(självklart lika fina poäng som dressyr talang) och blev bättre än hennes. Du skulle sett de inläggen om hur DÅLIG vår avkomma var... Bara bitter bitter... o det är inte enda gången jag sett henne hålla på så... DET är en person som ni inte skall bry er om alls.

    SvaraRadera
    Svar
    1. OjOjOj
      Stackars människa som inte har ett eget liv utan måste klämma till alla andra för att må bra...
      Tack Snälla du för Informationen ;-)

      Radera
  2. Kickade lite...Har han kort rygg? Är det så negativt på en hopphäst? Tycker snarast det är betydligt lättare att korta o länga galoppen på en som hänger ihop och inte är för lång i ryggen...Men jag kan ju ha fel :-) Men vad de än skriver o tycker så är det ju vad ni tycker o känner för/om honom som betyder något! ;-) Sen får ju resultaten på banan tala!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså... Det är inget fel på vår Chilli. Jag tar inte åt mig av folk som snackar skit pga avundsjuka! Chilli har växt på både längden och höjden bra mycket sedan hans rådgivande test. Hon får tycka vad hon vill... Jag bryr mig inte! Jag tänker inte sjunka till hennes nivå.Det sista jag vill säga däremot är att om jag var hon skulle jag skämmas. Mitt råd till henne är att ta hand om sitt eget, sköta sig själv och sluta kritisera alla andra. Slut diskuterat om detta nu... Dax att vända blad!

      Radera
  3. Fast jag har varit inne och läst på forumet och det står väl inget speciellt om just din hingst..? Lite nojig eller? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Antingen har du inte läst hela tråden eller så har inte vi läst på samma forum. Han diskuterades både med ros o ris. Men vet inte om moderatorn har tagit bort något när det spårade ur igårkväll

      Radera