måndag 4 februari 2013

Ingen Vanlig Dag

 Idag är det inte vilken dag som helst för idag är det Emelis födelsedag. Hipp Hipp Hurra För Bästa Emelie idag, Mios favorit kusin blir idag 4 år! Efter jobb ska vi skynda oss hem till prinsessan och fira henne med dunder och brak...
I Lördags var det dax för första schlagerfinalen. Vi bjöd hem M&M på värsta slager middagen och precis som vanlig hade vi sjukt trevligt... Vi bjöd på musslor till förrätt och lamm till huvudrätt. Desserten var en liknelse på marängsviss fast istället för bannan hade vi annanas och bär i. Mycket gott.
Kvällens schlager drink cosmo...

Kvällens förrätt väntar på sin tur i ungnen.
Jag måste säga att årets första delfinal var under all kritik- Startfältet var kasst tror aldrig jag har sett ett så dåligt starfält någonsin tidigare. Tråkigt. Hoppas det blir bättre annars mister SVT en tittare det kan jag lova.
Camilla

Anna & Louise
Vår fina mössor blev efterfrågade. Roligt att ni tyckte om dom =-). Kommer även sys upp  med endast vårt namn på.

Bästa M&M
Vår Söndageftermiddag/Kväll spenderades i ett kallt ridhus men vad gör väl det när man samtidigt umgås med trevliga vänner och tränar fina, duktiga hästar? Efter löshoppningen blev det pizza med bästa M&M när den var uppäten blev det matkoma så till den milda grad... Hahahaha.
Vår VinVaktKatt... REX The Cat Killer
Passade på att natta mig själv när Mio skulle i säng.Skönt att man någon gång ibland kommer i säng tidigt och lyckligast var Mio som fick krypa ner brevid mig i sängen där han direkt sa -Mamma du och jag, vi har det förbaskat mysigt ihop. -Sov Gott Mamma - Jag älskar dig... Kan man få finare ord innan man somnar? Tror inte det! Älskade Unge...
 Ni får ha en trevlig Måndag & Ta Hand Om Er!


4 kommentarer:

  1. Oj, förstår ni fick ha vinet kvar! Läskig katt! ;-) Nått mysigare än när ens barn kryper intill en finns inte...Fast det finns de som säjer att det blir ännu bättre med barnbarna...Jaja, det är en känsla som är kvar att uppleva! Dröjer nog ett bra tag till! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha ;-) Katten är livsfarlig åtminstonde för alla vildkatter som struker runt här. Den sista(fina) slog han ihjäl för någon vecka sedan...

      Radera
  2. Oj! Det var en vass sak! Vår lilla (2,5 kg) kattfröken har råkat illa ut vid sommarstugan några gånger! Varit hos doktorn för omplåstring o dropp ett par gånger! Vet i katten om hon inte blivit våldtagen...i a f väldigt trasig i baken! Det var lite jobbigt. Fick tvinga i henne rätt mycket parafinolja för att tvinga ut avföringen som hon av naturliga skäl knep igen om! En något "fet" katt efter det! För jag var väl inte sååå bra på att få i oljan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag vet faktiskt inte vad som hände, Rex tröttna väl på den inneboende katten... det sa bara pang och sen dess har vi inte sett röken av den... Det sista jag såg var dock struptaget från Rex så det brådar inte gott för den vilda kissen...

      Radera