måndag 25 mars 2013

Några som Njuter till fullo

 Våra underbara Avelssto står och njuter av värmen i vårsolen idag. Man ser tydligt vem av dom som skall få fölisar inom kort hihi. Fattas gör Linetta som allt får vänta tills det blir värmare innan hon släpps ut på lösdriften och det kommande sommarbetet.

Har haft en underbar helg som jag fortfarande känner mig sliten efter ;-). Blir en kort vecka för mig då jag endast kommer vara på kontoret Mån-Ons. Nästa vecka blir lika kort eftersom jag då kommer vara på kontoret Tis-Tor... Kan nog vänja mig vid 3 dagar arbete, hahaha!

Ikväll ska Mio och jag påskpynta, det har jag lovat honom. Henrik ska på möte med  hans loge om Polen resan som stundar... Eller NOT för den kommer inte ske fören om 1.5 år, snacka om framförhållning! På torsdag ska vi påskpyssla och mysa med kusin Emeli som ska komma och bo över hos oss. Inleder alltså påskhelgen lite lugnt och avslutar den med Löshoppning för Micke Norlin med Chilli på Yddingefarm. Kommer givetvis fira påsk med föräldrar, släkt och vänner precis som man bör, om man har någon familj, släkt, vänner förstås, finns ju dom stackars mäniskor som inte har någon nära alls, stackare. Ibland är livet orättvist.

I Lördags fick jag samtal från Jan Brink ang. våra hingstval.... Ser ut som vi blir Brinkens största kund i år ;-) Inte Illa! Kommer höra ifrån honom under den kommande veckan sen är det bara att köra så att säga...

Har jätte mycket spännande på gång... Tjoohooo =-)

Ha en bra dag & ta hand om Er!

4 kommentarer:

  1. 3 dagars vecka skulle vara alldeles väldigt skönt! Fast just nu klagar jag inte! Semester över påsk! Fast måste iväg o licensera lite killar före 1 april. Sen ska jag köra lite på mitt blivande jobb med...Det är lite kaos där! Kul att börja med att försöka röja efter en som inget gjort! Suuuck! Varit på IKEA med en kompis idag...Kom mest hem med garn! (inte IKEAS :-) )
    Ska bli spännande o får se vad det är för fler killar ni valt! Att det är högsta kvalitet förstår jag om de "bor" på Tullstorp! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha så det kan bli ;-)Men så typiskt att man kommer med med onödigta men roliga saker son kanske inte alls var meningen från början. Oj det låter ju sådär... Jaja lycka till med att reda ut allt så du får lite harmoni på ditt nya jobb snabbt.
      Mina flickor är bara värda det bästa ;-) Men det visste du ju redan =-)

      Radera