onsdag 20 mars 2013

Onsdag - Lill Lördag


Synen jag möttes av idag när jag tittade ut var något deprimerande. Snöflingorna ringla ner tätt och la sig över hela vårt FlädieLand. Lösdrift tjejerna stod lugnt och åt sitt hösilage alla lika vita av snön som täckte deras ryggar, halsar och fina huvud. Mio tittar ut genom samma fönster som mig och utbrister- Mamma... Nu är det jul igen med ett stort leende på läpparna.-När kommer Tomten. Stackars barn... -Det tar lång tid än. Jag försökte förklara att det först måste bli vår, sommar och höst sen blir det vinter och jul och tomten kommer igen. Mio skakade på huvudet och säger - Jag förstår inte mamma du sa ju att tomten kom när snön kom och nu är snön här igen. SUCK... Får nog ändra min förklaring något tills nästa jul tror jag ;-)

Längtar efter fölen men är ärligt talat väldig nöjd med att dom inte skall anlända riktigt än. Hoppas på att det blir vår snabbt efter denna nederbörd och att värmen kommer så mina blivande föl får se det första av världen när den är som vackrast ;-).

Ni får ha en bra dag för nu måste jag kila in på ett Möte och har inte tid att skriva mer. Ta hand om Er.Och alla ni som befinner er i SkåneLands trafik... Ta det försiktigt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar