onsdag 6 mars 2013

Onsdag.

Den vackraste mötte mig varje morgon som jag går ut från huset. Han kräver såklart sitt morgon mys och givetvis kan jag inte motstå att vara honom till lags. Red Hot Chilli är en fantastisk gosig kille med hingstkaraktär precis där den ska vara. Han är snällare än den snällaste och försöker alltid vara till lags. Jag är så oerhört stolt över min fina uppfödning och älskar honom djupt. Visst är han billig ibland ;-) men en hingst som inte busar, har livsglädie och hittar på hyss är ju faktiskt ingen riktig hingst.
Agneta har precis varit och vaccinerat Montina (stelkramp) och Linetta(allt). Hon har också kollat så att Linetta verkligen är Linetta då vi ska rega henne i ASVH så nu är det också klart. Henrik ska köra upp med alla papper till ASVH i Flyinge  i eftermiddag eller i morgon. Kommer bli jätte bra =-). Pga av vårt underbara vårväder får hästarna gå nakna på dagen nu, alltså dom har täcke på morgonen då det är kallt sedan tar Henrik av dom deras täcke när det är varmt. Jag kan meddela att alla hästarna Älskar att slippa sina täcke och jösses vad dom rullar sig i leran, för inte fasen kan man rulla sig där det inte är maximalt kladdigt. Linetta var helt klart den som var skitigast igår när hästana kom in. Näst efter var Buz. Hör och häpna Bazze det lilla "odjuret" som alltid brukar toppa allt hade inte rullat sig alls igår och var därför den renaste av dom alla (duktig häst) hahaha, vilket ilands problem ;-) Älskar att se hästarna njuta av den första vårsolen, dom blir ju lika lyckliga som jag så fort solen tittar fram -Helt Underbart!

Ikväll är det dax för första fotokursen- Kommer bli så roligt! Jäklar vilka bilder jag ska ta på mina hästar efter denna kursen ;-) hahahaha... Hoppas jag i alla fall.
http://www.lailaberglund.se/
Nu är det dax för första mötet. Ha en bra dag och ta hand om Er alla fina läsare!

2 kommentarer:

  1. Lycka till med kursandet! Säkert j-kla kul! Ser fram mot ännu bättre foton! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ;-) Vi får väl se om det blir några bättre bilder

      Radera