torsdag 14 mars 2013

Torsdag

Bästa MorgonMötet EVER!
Då var det Torsdag igen, hahaha, himelska fridens torg vad dagarna springer iväg ;-)
Blev inget spa för mina fina killar igår för det var så himla kallt till och med i stallet så vattnet frös till is i spolspiltan... Inte bra. Tror inte grabbarna bryr sig så mycket men en annan får såklart dåligt samvete. Hoppas på mer värme ikväll så jag kan bada killarna.

Inatt kom det åter lite snö i FlädieLand dock inte så mycket som det kom i Lund & Malmö vilket är skönt. Tyvärr har antingen komunen missat att det skulle komma snö i natt eller så har dom helt enket struntat i det för motorvägarna var inte saltade eller körda alls, inte den motorväg jag körde på i allafall -Under All Kritik! När jag kom ut på E65, hör och häpna, blev dock vägen bättre men då överrumplades man av tjock dimma istället. Tur jag har solglasögon för detta, gula som man ser igenom allt med ;-)
E65 kl 8.30 Idag
När jag ändå klagar så kan jag lika gärna klaga på alla korkade Skåningar som får fullständig hjärnsläpp så fort dom ser en snöflinga på vägen vilket resulterar i att dom fruser lika mycket till is som vägarna själv... Ggggrrr kan eller vågar man inte köra ordentligt i dessa väglag så håll er för fan från vägarna! Man dör inte av att köra lite snabbare än snigelfart sålänga man håller avstånd till bilarna runt omkring sig. Ursäkta men nu är jag faktiskt trött på folk som antingen kör som om dom stulit bilen och riskerar både sitt eget och alla andras liv samt dom som sniglar fram och trycker sig ut i vänsterfilen för att fortsätta snigla fram så alla får tvärbromsa bakom och krock uppstår... Slutskrivet om detta nu för snart är det väl ändå slut med all snö och dax för VÅR? Hoppas Hoppas Hoppas verkligen det i allafall =-)
MorgonMys med Stora hjärtat Bazze
Sista dagen för denna veckan på kontoret för mig idag. Har fördelen att jobba hemifrån på Fredagar och det är bara så bäst... Ska försöka jobba undan en massa imorgon på förmiddagen så jag kan hämta hem Mio fort så vi kan hålla Fredag för tidigt på Lördag morgon ska lilchefen till Farmor & Farfar och stanna där tills på Söndag. Det är ju inget för en liten sprallig kille att följa med Mor & Far på Hingstvisningar, hästar har vi hemma så det räcker tycker lilla Mio =-).

MorgonMys med nyvaknad ChilliBoy

Nu ska jag återgå till mitt jobb =-) Ni får ha en bra dag... Ta hand om Er!

2 kommentarer:

  1. Tror nån var lite uppretad! Men kan hålla med om att det är konstigt att inte folk söder om Dalälven kan köra vintertid! Å inte funkar snöröjning heller! Min dotter bodde i Göteborg ett tag, (året innan bodde hon i Gävle när snökanonen drog fram o det kom rekord mägnd) jo, de ringde från jobbet o frågade om hon kunde ta sej dit....Det hade snöat 5 cm!!! Hon trodde de skämtade, men icke sa nicke!

    SvaraRadera