torsdag 21 mars 2013

ZaZa - Last Man´s Hope


Za-Za

Za-Za & joanna
  Last Man´s Hope vann 2009 bruksproveti Oldenburg, där han imponerade med sin enorma kapasitet. 2011 blev Last Man´s Hope tvåa i Danska mästerskapen för unga hästar, där han blev berömd för sin goda ridbarhet,teknik och kapacitet. Fadern Last Man´s Standing blev utnämd till bästa hopphäst vid sin premiering i Redefin. Last Man´s Hope kommer från sto-linjen 5359, som utöver många svårklass-placerade hästar även producerat den godkände hingsten Landlord Z.
Last Man´s Hop är född 2007. Han är 171 cm hög.

Missa inte filmen på Last man´s Hope här nedan.
 http://www.youtube.com/watch?v=u9tBKg03uuc

Här är filmen från Tullstorps Hingstvisning 2013
http://vimeopro.com/korsholm/tullstorp-2013/video/61972922





Denna snygga & duktiga kille kommer passa perfekt på vår fina ZaZa. Tror & hoppas hon kommer bli mycket nöjd med vårat beslut!


5 kommentarer:

  1. Blir inte madam nöjd nu så får hon väl ändå skämmas! ;-) Bara att önska lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Champagnegården22 mars 2013 kl. 09:45

      Hahah Eller Hur. Tack

      Radera
  2. Jag funderar också på LMH till vårt sto men har blivit lite tveksam då jag är rädd att han är för grov. Har ett sto på endast 151 cm och vill inte att hon ska få problem vid fölningen. Dock vill jag ju gärna ha upp storleken på avkomman. Mitt sto har fin hoppteknik men lite korta gångarter som jag vill förbättra. Vad tänkte du på när du valde LMH? Mvh Camilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Camilla,
      Jag tittar på "1000" olika ting. När det gäller att hitta rätt hingst till vår ZaZa så kräver jag bra Extriör, "lätta" hingstar (Inga Grova Killar går på henne då hon själv är av den grövre modellen). Tycker efter att ha sett LMH att han passar vår fina tjej som handen i handsken. Att han sen hoppade fantastiskt bra gör ju inte valet svårare.Frågar du mig är LMH absolut inte för grov tvärt om tycker jag han är av den lättare modellen men ordentligt och rätt musklad(såklart) i sin kropp.
      Jag har tyvär verken sett eller vetskapen om stam på ditt sto så om LMH passar henne eller inte vågar jag såklart inte svara på.Ps. LMH rör sig jätte bra med plus för galoppen så gången är nog inget problem ;-) Lycka till med ditt hingstval och kommade föl. Mvh Jessica

      Radera
    2. Tack för svar! Tycker det är så svårt att välja hingst. Finns ju så många snygga. Just nu står nog valet mellan LMH och Canterbury, men som sagt svårt är det. Mvh Camilla

      Radera