tisdag 2 april 2013

Fina Bazze har Mer tålamod än hans matte ;-)

En av många bilder  på vår fina model.

Här om dagen var jag Henrik och fina Madde ute och fotade en massa bilder till redovisningen på Lailas fotokurs som skall avslutas på Onsdag. Blev faktiskt en heldel bra bilder. Har även fotat Chilli lite igår på Löshoppningen eller rättare sagt innan löshoppningen ute i solen. En del av dom bilderna fick ni igår. Tycker dom blev väldigt bra eftersom det är med min iphone jag tog dom. Bilderna på Bazze har jag tagit med min Nikon kamera med både den vanliga linsen och den långa linsen!Ikväll blir det till att sortera ut 20 bilder(10 bilder var) som vi ska ta med till kursen och redovisa och diskutera med Laila och dom andra deltagarna.

Sitter nu på kontoret efter en långledighet som verkligen var välbehövlig. Blir en kort vecka då jag andast är på plats här Tis-Tor. På Fredag ska vi möta den "hemliga mannen"(som vi hoppas på ett samarbete med) som vi skulle träffat i påskhelgen men tyvärr inte fick möjlighet till pga att vi var fullbokade. Ska bli väldigt spännande och roligt!

Fick precis ett samtal från Brinkens sekriterare ang hingstarna vi väntar pris från vilket hon lovade skulle komma idag eller i morgon.

Nedräkningen för våra kommande föl har börjat. Både Olympic och Montina är beräknade till den 29 April. Inte lång tid kvar nu men det är ändå den segaste tiden av hela dräcktigheten. Just när det kommer till dom sista veckorna så går tiden väldigt sakta, det är väl konstigt?

Det märks att våren är på g och att det börjar bli varmare för alla mina hästar, till och med dom som är klippta fäller som aldrig för. Går man ut till ungstona "attackerar" dom en direkt och vill att man ska klia, riva och rykta dom och fy tusan om man slutar innan dom är nöjda för stunden ;-) då finns risken att man får sig ett tjuvnyp, hahaha speciellt Chick som står för dom dock,Lady är en mycket snäll liten flicka och har än så länge inte visat tänderna. Chick nyper inte om man kliar henne så det är lika bra att vara lilla bestämda damen till lags ;-) hahaha, älskade snöprinsessan! Alla hästarna vill såklart bli ordentligt kliade när man närmar sig dom. Längtar till vädret blir varmare så töserna på lösdriften kan få sina vårbad. Det är verkligen välbehövligt efter denna vintern! Givetvis ska även hästarna som står på box få sina vårbad men dom kan jag ta när som nu eftersom dom står inne... Lite lättre då =-)

Njuter fortfarande av att det gick så himla bra på Löshoppningen med Chilli igår. Nu hoppar han precis som förut om inte lite bättre. Är så himla stolt över min fina uppfödning! Och det gör inte saken värre att folk som ser honom också tycker han är jätte fin =-).

Ni får ha en bra Tisdag & Ta hand om Er!




2 kommentarer:

  1. Det var lite blandade känslor att gå till jobbet idag! Varit ledig i 11 dar! Eller ledig o ledig...Nu under påskhelgen har jag haft "inskolning" på nya jobbet! 2-3 timmar var dag! Det är liiiite kaos där efter att inget blivit skött! Men nu är en del av bokföringen i kapp! Sen är det lite domar o löneutbetalningar som ska köras in. Jaja, blir nog bra! Hund o jag har även hunnit vara i solen på sjön! Så skönt! Ja, att väntan blir drygare o drygare ju närmare det kommer...bara att tänka på sin egen graviditet! Gick över 13 dar med första, var drygare än hela den andra evigheten! ;-)

    SvaraRadera
  2. Blir alldeles säkert bra =-).
    Eller Hur!

    SvaraRadera