lördag 13 april 2013

Laddar

 Sitter och laddar för Löshoppning på YddingeFarm med bästa Red hot Chilli. Om en liten liten stund ska jag ut och fixa i ordning min fina kille, Kungen av Champagnegården.

Våra underbara söta kissungar växer och frodas och dom är så fantastiskt söta så man blir alldeles "tokig" ;-). Jamsan sköter sig exemplarisk som första gångs mamma älskade lilla kissen.

Ska till M&M och hämta lite grejer i eftermiddag sen ska vi bygga om en box i stallet.Samt bygga upp en semin och undersöknings spilta. Ska bygga två uteboxar här i sommar, en till Trolle och en till Buz så vi kan ha storhästarna på box i stallet. Chick och Lady ska ju stallas in till hösten för att ridas in och matchas till 3 års testet nästa år...Sen har vi ju ett lösdriftskydd som skall byggas och det som redan finns skall förstoras lite. Kommer bli så bra!Vi ska nu även bygga om alla vinterhagarna med bra gångar till alla hästar. Ritningen är klar!Kommer bli så jädra bra! Kommer även så in lite mer sommarhagar och göra en Hingsthage till Chilli så han också får gå på ordentligt gräs. Nästa år får vi desssutom loss mer mark och det ser vi såklart fram emot.

Nu måste jag ut och fixa ChilliBoy. Ha en mysig Lördag och ta hand om Er!

2 kommentarer:

  1. Sånt där får du inte visa! Sååå söta! Men det får räcka med den lilla fröken jag har! Min yngsta dotter kläckte ur sej att när jag blir pensionär är risken att jag sitter med 75 katter! Jag har en hund o en katt...(som jag ärvt av henne) vad är det som säjer att det ska ramla in en hög sen? Hmm... En hund som är 13 och som aldrig kunnat vara själv...o så nytt jobb där hon inte kan följa med...Åka hem på lunchen o gå ut med henne kan funka för mej men henne? Börjar bli lite små ålderskrämpor med...Så beslutet att vara utan hund närmar sej! Svårt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å nej Inte kan man vara utan hund! Klart du måste skaffa en ny vän att dela livet med sen. Å Katter kan man ha minst två tycker jag ;)

      Radera