onsdag 24 april 2013

Onsdag.


Duktiga Killar
I måndags kom Maths och Mattias över och red Chilli.Det gick strålande =-) När dom var klara käkade vi fiskknyten med pressad potatis och saffranssås & till dessert hade vi blåbärspaj med vaniljsås- Sjuk Gott!

Dagarna bara springer iväg här på gården. Gilda har börjat komma till ro ordentligt och verkar trivas lika bra som resten av gänget. Hon är så himla fin och utan att överdriva är jag djupt kär i henne (precis som jag  i alla dom andra hästatrollen också, såklart). Allt går sin gilla gång och vi alla njuter av vårsolen och dess värmande strålar! Hot Lady, numera kallad för utbrytar drottningen, ville till varje pris ta sig över till gräshagarna här i Söndags så det slutade med att vi fick spika upp bräder där grindarna är in till dom stora sommarhagarna. Hahaha Tur hon är söt alltså. En hel dag tog det att få henne att förstå att hon inte fick tjuvstarta på betet än . Vi la ju ut gödning där i Lördags så jag vill gärna att det skall komma åtminstonde ett skyfall till och lite sol efter det innan stona släpps ut i den stora lockande hagen.Nu går utbrytar drottningen med grimma på sig och får så göra tills hovis vart här och verkat alla stona. I helgen hoppas jag att det är så varmt så jag kan plocka in tjejerna och ge dom varsit vårbad. Åtminstonde Montina och Olympic nu innan dom ska föla. Inte långt kvar nu! På Måndag är det dax enligt beräkningen - Så Spännande =-)
Utbrytardrottningen Hot Lady
I natt kl 2 närmre bestämt vakande jag av att Trolle lät väldigt arg. När jag tittade ut stod grannens häst på vår tomt och ville hälsa på. Å det gick inte för sig för vår lilla vakthäst, blev ett jävla liv! Det var bara att asa sig upp och sticka ut på hästjakt. Vi fångade givetvis hästen och satte in henne i hennes hage igen =-) Är något sliten idag men vad gör väl det när solen strålar och alla är glada?
4 söta Ulltussar!
Som ni kan se växer kissungarna så det knakar. Nu är dom på g att börja slå upp ögonen.Jamzan är en fantastisk mamma som sköter om sina söta bebisar utomordentligt =-)

Ni får ha en bra dag & ta hand om Er!

2 kommentarer:

  1. Sötnötisar! Både kattisarna och utbrytardrottningen! ;-) Bra med en vakthäst! Klart det ska var ordning o reda på var grannhästarna!

    SvaraRadera