onsdag 1 maj 2013

Oplanerad Valborgsmiddag & en mycket trevlig 1 Maj


Mina Fina Havande Prinsessor njuter i gräshagen- Dock blev dom så glada att dom fick komma ut där att dom stanna vid grinden och där växer inte det mesta av gräset ;-). Efter en stund sökte dom sig dock längre in =-)
Igår kom Marie & Anders över och käkade tillsammans med oss. Vi hade så trevligt, precis som vanligt. Vi bjöd på sushi vilket visade sig vara Maries och Anders premiär då dom aldrig vågat sig på att testa det förut. Det som är så gott ;-). Marie blev glatt överraskad och tyckte det var jätte gott vilket givetvis är jätte roligt! Till middag serverade vi sedan grillat kött potatisklyfter med lök och vitlök och chaminjonstuvning, även detta gick hem hos våra kära grannar. Till dessert gjorde Henrik en rabarberpaj.


När vi Marie och Anders begett sig hemåt efter en trevlig kväll var vi ut och kollade stona och gav dom andra hästarna sin nattamat och vem hittade vi då om inte söta Nico, utbrytar kungen själv vid vår gödselstack betandes på kullen. Det blev till att fånga godningen och sedan ringa efter ägarna så vi kunde återlämna honom dit han hör hemma ;-).

Idag har vi röjt och fixat hela dagen här på gården. Mio tog sig en ridtur på busiga Trolle som skötte sig galant tills han blev arg på Henrik och drog iväg i en rasande fart och tro det eller ej jag fick det på film då jag skulle filma lyckliga Mio när han skulle trava. Filmen kommer nedan. Hur som helst ALLT gick bra och Mio ramlade Inte av utan red hem på sin "tokiga" Trolle som sedan skötte sig galant -Slutet Gott Allting gott ;-). Mios kommentar när vi kom hem- Trolle du är allt bra Lustig du, tur jag tycker om dig =-), hahahaha, ja det är nog tur det!
Nu skall mannen och jag käka en god liten räkmacka och därefter ännu godare musslor i en god buljong som jag gjorde innan idag, med färskt bröd.Det inte mycket som slår denna underbara rätt.

Ha en mysig Kväll och Ta hand om Er!
B2 njuter av solen . =-)

2 kommentarer:

  1. Vi tyckte också det blev en lyckad kväll. God mat som jag blev mycket positivt överraskad av och god dricka.Vad kan man önska sig mer, så tack Henrik och Jessica för en härlig kväll i ert sällskap många kramar till er hälsningar från nöjda grannar

    SvaraRadera