fredag 14 juni 2013

NYFIKEN På Just Dig.... Har du tid att svara på 10 enkla frågor?

Skulle vilja be Er svara på några enkla frågor och Era svar är guld värda för mig =-)

1 * Ditt Namn och vart du kommer från?
2 * Hur hittade vår blogg?
3* Är du hästmänniska?
4* Om du är hästmänniska, har du egen häst, isf vad för häst & mål med den?
5* Om du Inte är hästmänniska, varför tycker du min blogg är intressant?
6* Varför läser du vår blogg?
7* Har du något förslag på inlägg? Typ favoritlistor eller annat inlägg.
8* Tycket du någonting fattas i bloggen eller att jag kan förbättra någonting?
9* Har du egen blogg? Isf skriv vad den heter så jag kan gå in och läsa den!
10* Har du Någon fråga till mig?


Uppskattar Verkligen Ditt Svar  ♥

7 kommentarer:

  1. 1 * Ditt Namn och vart du kommer från? Kerstin från Falun
    2 * Hur hittade vår blogg? Kollade runt på hästbloggar för att inte helt tappa hästtråden
    3* Är du hästmänniska? Japp
    4* Om du är hästmänniska, har du egen häst, isf vad för häst & mål med den? Inga nu...Första var älsklingen från ridskolan i Göteborg o han blev 33 år! Senaste var döttrarnas ponnys.
    5* Om du Inte är hästmänniska, varför tycker du min blogg är intressant?
    6* Varför läser du vår blogg? Du håller den aktiv o kul
    7* Har du något förslag på inlägg? Typ favoritlistor eller annat inlägg.
    8* Tycket du någonting fattas i bloggen eller att jag kan förbättra någonting? Gärna lite bilder o om hanteringen av småtjejerna...
    9* Har du egen blogg? Isf skriv vad den heter så jag kan gå in och läsa den!
    10* Har du Någon fråga till mig? Hur hinner ni med allt? När o hur tränar ni hundarna tex? Sover ni nångång? :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. HEj Kertin ;-)

      Bilder på tjejernas kommer så fort vi sätter igång med dom =-). Ska fundera ut en favoritlista. Andra inlägg kommer också! Ja hur hinner vi med allt, jag vet inte det går som tåget och så har vi stor hjälp av Madde och hennes mamma 3 dagar i veckan. Dessa dagar blir det lite mindre häst för oss och vi passar då på att lägga extra tid på vår son Mio. Hundträning blir det varje dag. Mest vardagslydnad men vi tränar även skydd vilket dom alla tre älskar.
      Tack för ditt svar

      Radera
  2. Jag har redan svarat på dessa frågor en gång tidigare. Detta är för övrigt den enda blogg jag följer och det är nog tack vare att du postar uppdateringar på facebook. Dessutom är det bilderna på alla hästar och djur som gör det hela för mig. Och att se utvecklingen. Superkul!
    Jag är precis som Kerstin helt fascinerad över hur ni har tid för allt och alla!
    Jag kommenterar sällan och det kan jag förstå är trist för dig men jag har följt din blogg under flera år nu.

    Kram på dig! / Malin

    SvaraRadera
  3. 1. Anna-Löddeköpinge 2. Minns faktiskt inte... 3. Ja 4. Har en gammal skrutt som jag mullar runt med.. 6. Harinte så bra koll på avel, men tycker det är spännande och ni har så söta föl! 7. Nej, tycker det är kul att läsa som den är. Bilder är roligt! 8. Nej. 9. Nej 10. Det börjar bli många avelsston, hur storskaliga är planerna på att bli?
    Hälsningar Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna,
      Vi är väldigt nöjda med storleken som den är just nu ;-) Känner att vi har en väldigt bra grund med bra sto att avla på. Vill inte köra kvantitet utan kvalité och tycker också att det är viktigt att hinna med hantering av alla hästarna, även dom vuxna ;-). Så hädanefter blir det att spara några stoföl efter våra bästa sto i framtiden som vi kan matcha för tävling och sedan sätta i avelsboxen här hos oss =-)

      Tack för du följer oss =-)
      Mvh
      Jessica

      Radera
  4. 1 * Therese, Svedala
    2 * Genom facebook :-)
    3* Ja, i grund och botten, avbrott nu men saknar det.
    4* Jag hade min fina Ceyzee till olyckan, målen med henne var dressyr.
    6* För att jag tycker att den är intressant och lärorik och ni är så måna om era hästar.
    7* Mer tips och trix och problemlösningar :-)
    8* Nej :-) Eller jo i s f det ovan.
    9* Det är på gång, haft, slutat, börjat, slutat haha
    10* Hur länge har hästar funnits i ditt liv? Hur kom du in på det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Tess,
      Hästar har Alltid funnits i mitt liv. Första gången jag satt på en häst var jag 9 månader efter det så kunde föräldrarna inte åka förbi en häst utan att dom var tvungna och stanna och låta mig njuta av dom fvackraste djuren i världen som jag då tyckte och fortfarande gör ;-)Till mina föräldrars förskräckelse kan jag tillägga. Aveln har väl alltid funnits som en dröm från min ungdom men blev inte verklighet fören jag blev blixt förälskad i Niveau 1136 och bestämde mig för att hitta ett sto som jag kunde betäcka med honom. Det var då jag fann min underbara Prinsessa Olympic Lady som min vän Anneli tipsade mig om. Och vilken avkomma jag fick ;-), Red Hot Chilli. Därefter har jag fått mersmak och tycker idag att aveln är det roligaste som finns. Tack Tess för stt du fäljer oss och tack för ditt svar =-)

      Radera