onsdag 19 juni 2013

Tillbaka till utgångsplan...

Idag kom Agneta och vi kollade då endast Revvo som har inte mindre än 4 medel stora ägg så vi ska kolla henne igen på Fredag tillsammans med Tjejerna som då skall kollas på 16 dygns kollen. På Fredag är det exakt 16 dygn sedan dom blev seminerade så Agneta tyckte att vi skulle följa vår plan och kolla dom då istället, precis som vi bestämt från början ;-). Så på Fredag ska Gilda, Linetta,Gianna och Revvo kollas. Sen får vi se om det blir en tripp till Götet direkt efter att Agneta åkt härifrån. Är ju Midsommarafton på Fredag och vi ska fira detta med bästa M&M så vi får köra ögonen böj så vi inte behöver fira denna underbara sommartradition mitt i natten, hahahaha!

Idag ringde det en intressent på min älskade ChilliBoy. ,,, Red Hot Chilli är inte till salu så vi avböjde vänligt hans förfrågan. Roligt  att så många tycker om honom och vill köpa honom =-). Har gått en del rykten om att folk köpt honom redan vilket jag tycker är väldigt intressant och jag väntar fortfarande med spänning på hur mycket pengar som kommer trilla in på mitt konto, eftersom han INTE är till salu så förstår ni ju själv vilket jäkla högt belopp det  måste vara ;-)Hahahaha (Ironi)

Alla hästarna mår super bra och går och njuter i sina hagar =-) Jag blir bara kärare och kärare i finaste Revolution vilken Primadonna och vilket underbart föl hon har! Det är kärlek med stort K, precis som det är med Olympic. Vilken lycka att få äga två så fina avelssto!!! Nu hoppas jag att resten av gänget nedärver sig precis lika bra som dessa två lite äldre och mer erfarna damer =-)

Ikväll skulle vi grillat men vädret är inte på topp, mycket moln med risk för lite regn ikväll, så vi värderade om. Mannen och jag ska brassa Fondue istället, ska bli sjuk gott. Mio ska få sina favorit kycklingspett från delikatessen i Bjärred med nudlar för det bara måste man ha till enligt lillchefen!

Sötaste Underbaraste Puppie
Bilden ovan är M&M nya tillskott Pringels alias Puppie. Sötare valp får man fasen leta efter!

Nu ska jag ställa mig och göra några såser till kvällens middag =-). Ha en mysig dag och ta hand om Er


4 kommentarer:

  1. Vilken sötnöt till Puppie! Velar med min stackars gamling! Ena dan (när hon tuggat sönder allt hon fått tag i) så ska jag ta bort henne, men sen är hon lugn några dagar o då...Näe inte kan jag ta bort henne...Suck! Far som en skottspole mellan hem o jobb o hem o jobb o hem... Hur går det med de andra damerna är det något på G där? Madammen Zaza tänker hon fixa någon baby i år?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du det är inget lätt val =-(
      Jodå alla mina sto utom Revvo är seminerade. 2 kollas på Fredag och två på Måndag och sedan kollar vi Olympic den 28 då hon är på 16 dygnet. ZaZa har jag inte så stora förhoppningar för denna omgången, planen är som sagt att behandla, spola henne och seminera henne på nästa brunst MEN hon skall kollas på Måndag samtidigt som Montina. Revvo kommer förhoppningsvis semineras på Fredag eller Måndag sedan är det bara att vänta ut 16 dygn på henne oxå ;-) Sen hoppas jag att alla tagit sig och att årets semin säsong för oss är över och att allt sto är dräktiga =-)

      Radera
  2. Vad fick den lilla för namn? Kan ju inte göra oss nyfikna o sen inte tala om det! ;-) Ha en härlig midsommar! Själv åker jag med hund ut i skogen! Med en bra bok o stickning! Lugnt o skönt!

    SvaraRadera