tisdag 18 juni 2013

Vår Måndagskväll samt Tisdag.

Visst blev skyddet Super snyggt och perfekt?!
 Igår var det full rulle (som vanligt). Pontus och Puppy kom kl 8.00 till Mios lycka. Revvo kom, till mattes lycka ;-) och på kvällen åkte vi till M&M ock fixade det sista på lösdriften. Jag passade även på att plåta Maths och Mattias när dom red några hästar. Bjuder här nedan på några bilder på Mattias och fina HartyParty som skötte sig utomordentligt igår.




Idag fyller vår fina Madde år. Hipp Hipp HURRA för bästa dig idag =-). Detta firar hon i stallet, hahaha Underbart ;-). Får se om jag hinner handla en present på vägen hem idag. Annars får hon ha den en annan dag.
Kommer bli en lugn kväll med massor av häst och fölmys. Ska fixas ZaZas söta mule som ser hemsk ut fast vi smörjt henne med solfaktor 50 hur länge som helst 2 gånger om dagen :-(. Stackars häst! Jag fattar inte hur hon kan bränna sig när alla våra andra hästar inte gör det, inte ens Chick som är vit hela hon... ZaZa och Chick är dessutom de enda hästar vi smörjt i år. Inte ens Bazze med sin stora vita mule är i behov av någon solfaktor. Nackdelen med mycket vitt på hästarna... Men snyggt är det!

Imorgon gäller det för våra nykomlingarna. Agneta kommer och kollar Gilda & Linetta på 16 dygns kontroll samt Gianna. Håll tummarna att dom är dräktiga och inte bär på tvillingar! Vi kommer också kolla fina Revvo och hoppas på att vi kan seminera henne denna veckan. Så det kommer bli en spännande Onsdag för oss imorgon...

Ikväll blir det dop på gården för fina Revvos dotter... Vet inte om jag får avslöja namnet än så jag väntar med det men jag kan berätta att namnet passar henne sjukt bra sötnosen!
OBS: Har förstått att många försökt svara på mina frågor häromdagen men att det inte fungerat att skicka svaret. Mycket märkligt och tråkigt. Försök gärna lägga in dina svar under ett annat inlägg så lovar jag att svara på din/a frågot där istället. Tack för försöken & hoppas ni kan skicka svaren nu istället!!!

Ni får ha en bra dag & Ta hand om Er =-)




2 kommentarer: