lördag 17 augusti 2013

Stalltvätt

Idag tvättar jag stallet med högtrycken. Blir fin fint. Hinner tyvärr inte måla om stallet i år så det får vi göra nästa år, detta i och med allt annat som vi måste hinna med innan vintern slår till. Kommer bygga ett utestall som kommer bli jätte bra. En ligghall till unghästar och förlänga stonas ligghall åt båda hållen. Vi skall också göra om vinterhagarna och bygga en hingsthage till Chilli med höga trästaket samt hårdlägga alla gångar till hagarna så vi slipper all lera mellan stall och hagar. Vi hoppas också hinna med att bygga ett sned tak över hösilagen som nu kommer förvaras utomhus, så inte väder och vind förstör hösilagen. Vi ska under detta snedtak även få plats med en havrekross så detta tak kommer bli ganska så långt,det planeras läggas mellan stallet och gödselhögen. Men jag kommer givetvis uppdatera och visa er bilder efterhand som allt byggs =-).

När jag tvättade stallet var Madde snäll och hade hand om Mio en stund - Tack. Dom mös med Bus och lekte sedan med Mios alla traktorer. Dom två bästa sakerna man kan göra, enligt Mio ;-)

Ikväll ska mannen och jag njuta av en liten kräftskiva. Ska bli väldans gott =-).
Ha en mysig helg och ta hand om Er. Nu ska jag skynda ut och tvätta vidare så vi blir klara någon gång =-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar