tisdag 17 september 2013

Chick & Bazze

Igår tömkörde jag min fina Bazze lite lätt i ca 20 minuter på ridbanan. Precis när vi var färdiga kom Mio och vill bestämt skritta av honom vilket han givetvis fick =-) Mio skrittade i 10 minuter sen bar det av inåt för lite mys för min stora vän. Jag ryckte hans man, tvättade och klippte hans svans. Och borstade han skinande ren - Som han njöt.
Chick fick på sig sitt träns för andra gången i livet och sen bar det ut på ridbanan även för henne. Hon hade lite svårt att fatta vad vi menade när hon skulle gå på linan men polletten började gå sakta men säkert trilla ner under passets gång. Dock hade hon lättare i vänster varv än i höger. Överlag tycker jag att Chick skötte sig utmärkt igår, hon gjorde inga rodeo övningar och var glad och positiv hela tiden. Vem vet kanske blir hon inte så bitchig att rida in som vi först befarade???Risken är att vi "väcker den björn som sover" och då lär vi ju få se både ett och annat det är jag helst säker på, för en mer bestämd häst i så ung ålder får man banne mig leta efter, tur hon är sockersöt och snäll överlag. Vi kunde dessutom utan några som helst problem lyft och kratsa hennes framfötter igår -Duktig Tjej. Planen  idag att ta på henne både träns och sadel och lina henne en stund - Får se hur det går!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar