torsdag 21 november 2013

Glädje & Sorg ...Livets Fram/Baksida...

Igår kom BÄSTA Hanna Förslev, vår underbara Hovslagare. Chilli och Buz fick nya dojjor, Lady blev verkad och Bazze fick på sig en tappsko. Vi kollade också över sto och föl men bestämde oss för att avvakta någon vecka till  innan det är dax för verkning på dom. Hanna hade med sig sin Praktikant Camilla Dahl ;-) hihihi och hon var sjukt Stolt över sina nya fina (hovslagar) byxor =-P . Camilla fick kämpa med Buz fötter och om sanningen ska fram tror jag hon var rätt nöjd med det för det är banne mig inget enkelt jobb det här med hovslageri .
Bästa ChilliBoy blir fin om fossingarna


Bazze tar en Power nap

Buz, ett stort STÖR Varför göra det enkelt för sin hovslagare?

Camilla Kämpar
När Hanna var klar red hon ut Buz i hans hage =-D Hahaha Det var en syn för gudarna kan jag lova.

Kvällen igår avslutades med ett mini födelsedags kalas för finaste Pontus. Detta firade med att käka Thai i Eslöv och Pontan fick givetvis den BÄSTA presenten av oss =-P . Tack för igår.

Idag har jag fixat en del inför Mallis resan men har en del kvar att fixa imorgon bla. att packa. Och det mest spännande med det är att vi endast ska ha handbagage med oss =-P Kul när man ska ha Mio 4 år med sig.  Jaja är det något man glömmer får jag väl shoppa det på Mallis.

Kvällen (Idag)blev en blandning av sorg och lycka. En av våra underbart söta kattungar lämnade jordelivet i all hast. Det var med stor sorg vi förlorade en av sju ungar. Vill inte gå i  detalj på vad som hände, känns bara så onödigt men allt gick snabbt och den lilla hann inte lida utan dog direkt, R.I.P Älskade Lilla Vän. Tårarna som rinner idag är endast för dig. Nu ligger den lille begravd tillsammans med våra andra änglakissar ute i trädgården.
Är så jädra Glad att vi väntar ett Corporal VDL föl. Som den hingsten hoppar. Har ju vart intresserad av den hingsten ett tag nu. Och vilken lycka det var när vi fick reda på att vår kommande CortezPrinsessa väntar föl med Corporal VDL =-D Är så glad!!! Ska följa Johanna Walls råd. Det blir nog en keeper så får vi se vart det bär =-D

Nu ska jag ut och kvällsfodra min älskade hästar på box sen är det hopp i säng för imorgon blir det en lång och mycket rolig dag. Ska ta stallet, fixa bubbel till kvällen, packa, luncha hästar, fixa middag till svärföräldrarna som skall passa Mio när vi är i Hurva och mottar Ragnhild Rydholms vandringspris för bästa Hopphäst på 3-års test i Varmblodsklubben Malmöhus =-) Stolt som en Tupp är jag och jag har dessutom blivit tillfrågad att hålla ett litet tal om våra planer för Chilli och hans framtid. Jätte roligt.

Uppdatering om flickan som åkte av Buz. Hon kom hem från sjukhuset igår efter att ha legat i sträckbänk på sjukan över helgen och efter det blivit flyttad till Malmö för att prova ut en korsett som skall vara på typ hela tiden.Hon får inte sitta på 6 veckor. Får stå 10 minuter åt gången annars ska hon Ligga still i ca 2 månader.Hon kommer inte få rida på minst 4 månader och känner jag henne rätt är väl detta den största nackdelen.  Hon hade tur i oturen men vad hjälper väl det när man är ung och spralligare än dom flesta. Krya på dig fina du. Ses snart =-)
Bild lånad från google
Hoppas,Hoppas jag hinner blogga något innan jag åker till Mallis... Annars hörs vi inte försen i slutet på nästa vecka. Men den som väntar på något gott... Ha nu en underbar Helg (Fredag i morgon - Inte allt för långt bort till helg då) & Ta hand om Er.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar