måndag 4 november 2013

Irriterad & Glad - Vilken Kombo =-P

Blir så jädra irriterad på att folk inte kan ta bort sina annonser på sina försäljningshästar när dom blivit sålda, och som krydda på allt kan dom inte ens lägga två minuter på att svara på vare sig mail eller telefon när man försöker kontakta dom ang hästen man är intresserad av. Så svårt ska det väl inte vara att svara att tyvärr hästen är såld och borde man inte plocka bort annonsen så fort hästen (åtminstone) åkt till sitt nya hem? Grr ville verkligen köpa detta avelssto som jag hittade för ett tag sedan och när jag väl bestämmer mig för att kontakta ägaren så får man inget svar. TRÅKIGT. Jaja det finns väl en mening med det oxå.

Nu ska jag strax ut och pussa på vår Kung, Älskade ChilliBoy han får mig alltid glad snabbt och lätt med en enkel mjuk mulpuss ;-) Tur jag har världens bästa hästar med största hjärtan =-)

Å förresten har jag köpt en JÄTTE snygg vinter (Kingsland) Jacka idag. Fick ett presentkort av svärföräldrarna på Flädie hästsport så då passade jag på att köpa jackan jag sneglat på sedan jag såg den första gången på Breeders i Flying.
 
For iväg på en massa ärende i morse och efter det åkte jag hem för att luncha hästarna och fixa stallet.
Passade på att städa lite i foderrummet, åkte och handlade en extra fodertunna som vi behöver till Chillis mat. Snart ska hästarna in och Bazze skall tömköras och Chilli skall skämmas bort med kärlek och spa ;-) Sen blir det till att kvällsfodra damerna på lösdriften samt fölen (såklart). Sen ska jag hålla kväll och mysa med Mio, middagen har jag förbered och tvätten är klar för idag och diskmaskinen är plockad ska dock dra damsugaren över golvet innan det blir kvällsmys med MioPang och kaninerna skall få mat och kattmaten är slut inne så det blir till att ta in en ny säck mat till dom. Ja så ska det in ved också så jag kan fortsätta elda. Mannen ska ut och regla nya lösdriften så Stig och jag kan sätta upp väggarna i morgon :-) Sen är det bara taket kvar sen är det klart. -Lycka.

Vi kommer få ännu en inackordering,  som vi hoppas vi skall kunna välkomna inom kort. Det är Ida och hennes 3,5 åriga arab som skall flytta hit. Kommer bli roligt med lite mer människor här på gården.

Ha en trevlig kväll och Ta hand om Er




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar