tisdag 3 december 2013

Full Rulle


Även våra katter gillar hästkrafter här på gården =-)
Dagarna rusar iväg här. Tycker visserligen att vi får en massa gjort vilket givetvis är meningen =-) Men om jag fick önska något så hade det vart att vinden skulle mojna och leran torka upp - Fy vad trött jag är på att tvätta alla leriga kläder och hästar varje dag. Längtar faktiskt lite, men bara lite, till frosten kommer och snön börjar falla så våra hästar kan börja hålla sig rena. Men innan dess måste betongplattan komma på plats så vi får upp våra boxar så vår nya avelsprinsessa kan få flytta hem till oss ;-).
Sötnosar
Allt går strålande med avskiljningen av sto och föl vilket är väldigt skönt. Den som tycker sämst om detta är Revvo som faktiskt är den märr som mest behövde komma ifrån sitt föl men hon vänjer sig nog snart fina tjejen.
Idag satte vi ihop alla stona i förmiddags som skall gå på lösdriften ihop över vintern. Gick jätte bra till och med vid kraftfodringen vilket jag var lite bekymrad för, men som sagt alla skötte sig galant. Givetvis gick allt bra tills mörkret kom och Gilda fick ett tokryck och på något vis fastnade i tråden och knäckte av en stolpe och skadade sig på kuppen - Så jävla typiskt. Så nu står hon omplåstrad i sin box. Tur i oturen blev det ingen allvarlig skada så nu hoppas vi att hon skall läka snabbt så hon kan få komma ut till sina kompisar igen. För givetvis var hon den som blev Gladast av alla när vi gjorde sammanslagningen. Jaja så länge det går väl så får man vara glad! Älskade dansprinsessan, vilket otur hon haft sedan hon kom till oss. Sårskador, bölder och till på köpet resorberade hon sitt och Amperes kommande föl precis innan 90 dygns kontrollen - Suck! Nya tag med denna damen nästa år och då hoppas vi på att det är hennes tur att ha lite flyt.
Duktiga Tjejer
Mannen och Svärfar håller på som galningar med formen till betongplattan. Kommer bli så bra när allt är på plats här men givetvis har jag redan börjat planera för vårens kommande projekt.



Pga att Gilda skadade sig så fick Henrik själv åka och hämta B2 nu ikväll, vilket han är iväg och gör just nu i skrivandes stund. Gildas sår behövdes såklart göras vid och Mio ska ju ha sin middag innan kl blir allt för mycket. Sen ska han i badet för att sedan hoppa i kojs. Hade jag också behövt. Jösses vad trött man blir när man kommer in på kvällarna efter att ha varit ute hela dagen i blåst, regn och kyla. Men det är värt varenda minut. Jag älskar mitt liv med min familj och mina älskade djur =-)
Mio ska på kalas på Söndag - Maskerad kalas- Å Jag lyckades hitta den dräkt han Absolut skulle ha, annars skulle han bestämt inte gå på något kalas - Stolt Mamma -känner mig sååååå duktig :-P



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar