onsdag 15 januari 2014

Sto-Åringar-ChilliBoy HästMys Deluxe =-)

Idag ska vi åka och hälsa på Chilli. Olof ska hoppa honom för oss och Hanna som åker med oss ska sko honom och medan hon gör det så ska vi andra fika =-) Rättvist tycker jag.
Kungen stallets stjärna Chilli
Vi håller på att tömma ut bäddarna ifrån stora stallet. Tycker inte det blir något bra med bädd i år då det är så fuktigt och det går en fasligt massa halm så då känner jag att jag lika bra kan mocka som vanligt. Bazze trivs bra på sitt spån så han får fortsätta stå på detta. Revvos och B2s boxar är tagna. Carro skall ta Ladys box. BossaNovas box tas när hon får komma ut till sina vänner och Chick som är så lätt att mocka till då hon inte surrar in allt får stå på sin bädd tills Madde kommer tillbaka så får hon tömma den.
Isprinsessan Chick
Det går sakta med säkert framåt med bygget. Tyvärr får det komma i andra hand nu när Madde är sjuk men det finns inget jag kan göra åt det även om jag skulle vilja. Är sjukt trött på att detta bygge drar ut så förbannat på tiden. Är det inte det ena så är det det andra - Irriterande!!!
Lawintwo äg Camilla Hansson
Igår blev det fölmys delux =-) Älskade fina bäbisar. Ja dom är ju räknade som åringar nu men fram tills våra nya föl kommer så är dom mina bäbisar. Blev mys både med dom ute och stackars BossaNova som står på box. Henne skämmer jag bort lite extra nu när hon är dålig, det kan man ju inte låta bli =-)
Nöjda Åringar
Längtar efter våren så jag kan plocka in alla märrar och ge dom deras vårbad. Så fort bygget är klart ska dom få komma in för den STORA kontrollen. Dom kollas i hagen varje dag minst 3 gånger om dagen men det är ändå skönt att ta in och spola ben och känna igenom några gånger om året.
Inte för att dom tycker det är så behövligt men deras matte gör det =-)
Gilda. Dansprinsessan
Ja men då får jag väl sätta fart här. Ska vara hos Olof kl 10.00 och Mio ska till dagis och vi ska hämta upp Hanna hos M&M. Ni får ha en bra dag & Ta hand om Er
Linettas Gravid mage - Först ut i år =-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar