torsdag 13 februari 2014

En Hemlighet Avslöjas i Dagens Inlägg =-)


 
Lastbilsinvigning


I Tisdags var vi iväg med Olof och Frida och 3 hästar hos ”Greven” för lite hoppträning. Alla tre hästarna skötte sig galant. Men bäst var givetvis Chilli, hahaha ;-). Kan tillägga att ryttaren också skötte sig klanderfritt , precis som vanligt ;-).

Stolta efter dagens pass

Tänk vilken cool kille vi har fött upp. För första gången i sitt liv lastade vi honom på en lastbil och han traskade upp precis som om han aldrig gjort annat. Han stod lika lugnt och fint som han brukar göra i vårt släp. Har sagt det förut -MEN FAN VAD STOLT jag är över vår fina kille. Jag blir alltid lika varm i hjärtat när jag varit i närheten av vår fina Hingst =-) .
Finaste Chilli
 Igår var jag hem hos Ann som broderar alla vår jackor, tröjor, mössor mm och fixade dom jackor och västar som jag tror vi kommer använda på Bruksprovet. Vi la till CHG Stuteri AB på dom jackor som det endast stod ChampagneGården på. Blev jätte BRA. Tack Ann =-).Har du något du vill brodera till en bra peng så finner ni Anns länk här: www.baby-bear.se. Hon gör mestadels andra saker än det hon broderar till oss. Men det bevisar endast att inget är omöjligt och Ann brukar fixa det mesta =-).



Jag fick tillbaka en av dom sålda kattungarna i Tisdags kväll pga av att sonen i huset visade sig vara jätte allergisk. Så tråkigt =-( Både mor och son grät när dom lämnade av Simba. Tänk vad snabbt man kan fästa sig vid ett djur. Till Simbas stora glädje kom igår Madde och köpte honom. Han kan verkligen inte komma till ett bättre hem, är så GLAD!
Simba
 Idag bygger Henrik och hans far väggarna på nya stallet. Jag ska röja undan en massa som ska till tippen, rester från alla byggen.

Idag är det en av dom tyngsta och jobbigaste dagarna för min fina vän. Hon ska begrava sin mamma.  Alla mina tankar och all min kärlek finns idag hos Fina C. Sov Gott Annika, jag lovar att alltid finnas för din fina dotter.

 Ett av alla projekt som vi har på gång är hamn så idag tänkte avslöja den lilla hemligheten för Er. Det är med stor glädje vi i år kommer ha Öppen Semin. Veterinär blir Agneta Tegnér. (Som vi även hade samarbete med i fjol här, då var dock inte vår anläggning öppen för allmänheten) Betäckningssätt: AI och TAI.  Är du intresserad av att komma ditt sto så finns vi på språngrulla där all kontaktinfo finns, CHG Stuteri AB heter även vår seminstation. VARMT VÄLKOMNA.
Älskade Olympic Och CHG´s Hot Chick Alldeles Ny.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar