måndag 24 februari 2014

Ny vecka -Nya Utmaningar -Nya Möjligheter

Idag önskar jag alla Maths & Mattias Grattis på namnsdagen =-).

Nu har jag precis varit och lämnat Mio på dagis och samtidigt passade jag på att köpa in några balar spån till Bazze. Sitter nu och tar en kopp kaffe innan det är tid att bege sig ut och fixa stall och lösdrifter och mysa med alla hästarna. Får se om jag hinner göra något med Bazze idag. Är så himla sugen på att sätta igång honom nu. Längtar efter att rida ut och träna. Skulle varit så mysigt att åka till bokskogen och rida i flera timmar men det får vänta tills min fina är igång.

Katta och Camilla kommer hjälpa till att hålla Bazze igång vilket kommer bli perfekt då Katta kommer ha ansvaret för att hoppningen och Camilla för dressyren och jag kommer ta tömkörning och träna i den mån jag hinner. Uteritterna ligger givetvis på oss alla ;-)  Känns bra att få hjälp att hålla igång Bazze då jag inte hinner det fullt ut själv och därav inte satt igång honom. Jag ser ingen mening med att ena veckan rida 1 gång och nästa 3 för att veckan efter inte hinna rida alls så detta upplägget kommer bli perfekt då han kommer få gå minst 5 dagar i vecka om vi tre delar på det =-)

Än en dag skiner solen och det känns verkligen som om våren är på ingång. Underbart, man blir så glad. Dessutom torkar hagarna upp ordentligt nu vilket jag längtat efter länge.
Åringarna njuter av vårsolen =-)


Idag börjar semin kursen  för Henrik. Så spännande!

Nedräkningen inför Bruksprovet kan man väl säga börjar idag. Om 14 dagar drar det hela igång och vi är så taggade både Chilli, Olof/Frida och vi. Ska bli så roligt och spännande och även väldigt nervöst såklart. Det är mycket som står på spel men mer redo än Chilli är kan man fasiken inte vara!! Och bättre matchning kan man inte heller få - Olof är helt enkelt BÄST. Vi är så glada att det klickat så bra mellan Chilli och Olof. Dom ser väldigt nöjda ut tillsammans.

Igår var vi iväg en runda med Chick. Efter någon månads vila tycket hon inte alls att det var speciellt roligt att bli lastad. Men skam den som ger sig. Till sist stod hon snällt i släpen, skötte sitt jobb för dagen och gick rakt upp i släpen när vi skulle åka hem igen -Skönt. Ska åka med henne nästa helg också för hon ska banne mig bli lika lätt lastad som bror sin. När vi kom hem fick hon sig ett välbehövligt bad, frisering av svansen och en massa kärlek och pussar och mys. Fina  älskade Isprinsessan.
CHG´s Hot Chick - Isprinsessan
Just nu känns det som om livet inte kan bli mycket bättre. Vi har mycket spännande på gång. Solen skiner, friska hästar/hundar/katter, goa vänner och en underbar familj - Det tackar vi för.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar