måndag 3 mars 2014

1 Vecka Kvar

 Då var det bara en vecka kvar tills det stora bruksprovet drar igång =-) Längtar med en skräckblandad förtjusning.

Idag kommer både Carro och Camilla och hjälper mig med stall och lösdrifter och hagbygge. Kan inte bli annat än en massa skratt och roliga diskussioner. Vem vet kanske hinner vi börja kratta löv på gårdsplan också om vi inte fastnar för mycket i diskussionerna och eventuell fika, hahahaha.

Var iväg med Chick i Lördags och löshoppade henne. Gick hur bra som helst. Hon hoppade upp i släpet direkt både dit och hem. Hoppning gick också bra men denna gång fick vi henne till att förstå att man måste ta tag i hinderna och att det faktiskt kan vara lite jobbigt när man behöver ta i. Framför allt ville vi få henne att koncentrera sig på sin uppgift. Vilket hon till sist faktiskt gjorde. Även om det behövdes lite övertalning. Duktig var hon iaf och jag är så stolt över henne, min älskade Isprinsessa.

Blev tyvärr inget Göteborg för mig i år av olika anledningar så ist för att åka upp dit och festa med underbara vänner och gå på mässan för att sedan se världscupen live så blev jag hemma. Dock satt jag givetvis bänkad framför tvn när detta visades live på svt. Två av mina favorit hingstar startade och det gick bra för dom båda. Plot Blue som är en av dom gick till och med och vann -Stort Grattis. Bubalu startade också å jävlar vad han hoppar. Ska bli så roligt att betäcka med honom i år ;-) . 2 st dessutom vilket är sjukt roligt då det endast släpps 5 doser efter honom till Sverige.=-) Vilka två sto jag kommer sätta honom på kommer jag avslöja senare. Dock krävs det att man sätter honom på någon som lämnar bra gång och då framför allt bättre galopp- Tur jag har sto som nedärver JÄTTE bra galopp och gångarter =-). Skulle vilja betäcka någon med Plot Blue också men vet inte om detta kommer ske i år eller om jag köper några doser och använder dom senare. Vi får se =-). 

Nu ska jag åka och lämna lillchefen på dagis och sedan måste jag in en snabbis på Flädie Lantmanna Affär och köpa nya ridbyxor. Mina favoritbyxor hade gått sönder i tvätten och alla andra par ska tvättas så det är väl lika bra att shoppa ett par till. Kommer givetvis inhandlas ett par Kingsland då jag är Kingslands frälst - Älskar deras grejer fast dom är sjukt dyra.

Ni får ha det så bra & ta hand om Er.
Chg´s Hot Chick - Min Isprinsessa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar