tisdag 4 mars 2014

En Bra Dag

Idag har det varit en sådan där Bra & trevlig dag när allt bara flyter på. Kl 6.30 slog denna blåögda  tjejen upp ögonen, samtidigt kom lillchefen in springandes från sitt rum och dök in under mitt täcka för lite morgon mys - Finns inget bättre än denna goa morgon mysiga unge =-). Vi gick efter ett tag för att njuta av lite god frukost och nybryggt kaffe (för mor hans). Halv 10 lämnades lillchefen av på dagis och jag körde vidare till frissan - Måste ju se anständig ut nästa vecka när jag kommer hänga i Flyinge dygnet runt  (typ) ;-).  På väg hem från frissan körde jag inom Borgeby Stenungsbageri - Bästa bageriet, för att handla fika då Eva skulle komma och titta på Gilda och ge mig lite goda råd om olika hingstar till henne. Vi kom fram till 3-4 st olika hingstar som vi båda tycker/tror kan passa Gilda som handen i handsken. En av dessa hingstar (Evas eget förslag - Vi hade några gemensamma  som vi tyckte skulle passa) fick jag den där känslan i magen  att  - Ja den är det. Han är perfekt! Han ska vi givetvis välja=-) . Det ska nu till en hel del för att denna hingst skall väljas bort kan jag lova.Vem denna hingst är kommer jag avslöja efter bruksprovet, när vi vart på hingstvisningen där han kommer finnas på station och han blivit bokad! Så nu är 4 hingstar bokade till 5 sto. Inte Illa =-) Känns hur bra som helst!! Då är det bara 4 sto kvar och om allt går som vi hoppas och vill så kommer dessa betäckas med vår egen Red Hot Chilli. Om det inte blir så så har jag en favorit kandidat som garanterat kommer användas på åtminstone 3 av dessa sto den fjärde har jag en annan reserv kandidat till =-). #Tjollahoppsannsa#
Nu är det endast 6dagar kvar tills Bruksprovet startar.

Och först ut på Måndag kl 9.00 är Red Hot Chilli .
Kör en Selfie idag =-)

En gammal vän, Ida Kristin, som jag tyvärr inte träffat på många år men som jag har tänkt på väldigt mycket, sjunger och spelar gitarr något helt fantastiskt. En gemensam vän hade delat denna fina sång som jag älskade  direkt och nu inte kan sluta lyssna på =-)  Den är helt underbar och vilken röst Ida Kristin har. På länken nedan kan du höra en av hennes låtar =-)

https://www.youtube.com/watch?v=OEeqcoUSedc

Ha en mysig kväll & Ta hand om er.

Startlistorna hittar i här (Bruksprovet v11) http://online.equipe.com/sv/competitions/8637







2 kommentarer:

  1. Lycka till! Det är bara att hoppas allt går som du önskar! De var verkligen duktiga! Vilka röster! Själv håller jag på med allt runt bouppteckning...Inte bara en sak man ska ha i huvudet! Kolla det hör med dem anmäl dit o ring si o så...Jaja, blir väl klart så småningom...Tänker låta "Rut" städa i a f! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket =-)
      Lycka till sj med allt du står i.
      Ja Rut är bra, henne måste man såklart utnyttja ;-)

      Radera