söndag 13 april 2014

Chg´s Hot Chick - Löshoppning - YddingeFarm

Idag har vi vart iväg med vår fina Isprinsessa Chg´s Hot Chick -11 e. Chicago - Wolfgang. Hon skötte sig mycket bra idag vilket passade ypperligt då matte tagit med både kameran och filmkameran. Här kommer några bilder på vår fina tjej i full action samt två filmer =-)




Vår helg har bestått av hästar och kalas.

I Fredags fick mannen och jag en heldag för oss själv då Mio bestämt ville stanna kvar hos Farmor och Farfar ännu en natt. Vi fixade en massa ärende och jag plantera det sista av alla sommarblommorna och blomlådorna. Har nu bara kvar dom hängande sommarblommorna men det tar jag lite längre fram när det finns mer att välja på. Ska nog köpa ett träd att plantera mitt på vår gräsmatta också men detta får också bli ett senare projekt. Nu ska först fönsterlådorna hängas upp och fönstren tvättas och gårdsplanen fyllas på med sten alt. singel. Trots att vi fick en heldag för oss själv kan jag erkänna att  vi var helt slut efter Torsdagens hingstvisning så både Henrik och jag somnade gott på soffan efter Fredagsmiddagen =-).

I Lördags var vi och köpte en harv som vi skall ha till hagarna. Vi letar efter en gammal plog om någon har en över att sälja ;-). Bara hör av Er. Ska efter sommaren ploga upp och så om vår stora sommarhage.  På kvällen åkte vi till fina Hedvig och Rasmus på födelsedagskalas. Det bjöds som vanligt på underbar mat och goda drycker =-)

Idag har vi fixat stallet för att sedan åka och löshoppa Chick hos Mikael Nolin på Yddingefarm, som sagt.  Nu ska jag strax sätta igång med Söndagsmiddagen sedan blir det Söndagsmys med min familj =-) Ikväll blir det film mys med mannen, ska se Hobbit.

Ha en mysig Söndag =-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar