måndag 7 april 2014

Gårdagens & Dagens =-)

Igår åkte vi till Bästa Olof Och Frida. Underbara människor som ställer upp och trimma fina Chilli inför hans kommande hingstvisning fast dom var fullt upptagna med att packa lastbilen full inför deras resa till Luhmen. Nu är 6 hästar, familj och hästskötare inte långt från sitt mål - Vi Önskar Dom Ett Stort Lycka Till - Å Frida NJUT av din semester=-) Hur som, Chilli och Olof njöt för fulla muggar under deras pass och efteråt fick Chilli sig en dusch medan vi tvåbenta firade med god fika.

Som ni förstår så kommer vi inte ha vår vanliga ryttare på Chilli på hingstvisningen men så fort allt är klart med den som vi hoppas skall kunna hjälpa oss att rida vår fina kille så kommer jag givetvis avslöja det ;-) Den som väntar på något gott... Nä, men om sanningen ska fram är det INTE vem som helst som får sitta upp på vår Chilli utan att detta har diskuterats med den ordinarie piloten. Men blir det som vi hoppas och vill så blir vi alla jätte nöjda och annars har vi en jätte duktig reserv ryttare som vi skulle kunna sträcka oss till. -Jag i ett nötskal! -Tramsig som få... Men Chilli är speciell och allt som jag alltid sagt förut att jag Aldrig skulle göra med någon egen häst (typ linda in dom i bomull) gör jag nu med ChilliBoy. Skrattretande men sant :-/ . Men han är ju bara värd det BÄSTA =-)

Idag har jag fixat stall, lösdrifter, begravningsblomma,en del blommor till gårdsplanen (har massor kvar). Köpt nytt täcke till Bazze, lunchat hästar,vattnat hästar. Hanna hovis har varit här och skott Bazze och Chilli. Planerat, fixat och donat. Hem kom Mio och nu är han utfodrad och skall nu in i badet. Sen måste jag ut och tömköra Chilli och Bazze och bada Bellis. Mannen får köra ut hösilage till mina Lovely sto på lösdriften(fast dom mest äter gräs ;-) ). Så kanske med lite tur får vi i oss lite kvällsmat innan kl är 23.00 ikväll ;-) Hahaha. Ordning och reda med Mio men oss själv får det bli som det blir med - Så ser det nog ut på fler ställen än här när man håller på med det vi gör =-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar