fredag 29 augusti 2014

RHCs Tävlingsdebut =-)

Igår var det ingen vanlig dag för igår var det min och min mannens bröllopsdag =-) 6år har vi delat tillsammans och 4 år av dessa har vi nu varit gifta. Detta firade vi med att åka och titta på Red Hot Chillis tävlingsdebut.

Dagen startades dock med att Agneta kom hit och ritade & chippade 3 av 4 föl. Måste säga att dom alla uppförde sig väldigt bra. Chg´s Hot Surprise kommer vi passa på att rita den 26 September när Agneta ändå kommer hit för att kolla 6 hästar på 90 dygns kontroll och två på 35-45 dygn. Efter att Agneta åkt körde vi till Flyinge och lämnade alla papper och tog sedan en lunch i Löddeköpinge. Fixade en massa ärende och åkte sedan hem och fixade middag till Mio och Farfar för att därefter åka till Dagstorp och dagens höjdpunkt -Tävlingsdebut för vår fina kille =-)

Vi möttes av en mycket taggad Chilli men överlag skötte han sig faktiskt riktigt bra. Blev lite hoppig & studsig på framridningen pga av en mycket laddad Chilli som tyckte livet var fnastiskt roligt och spännande. Väl inne på framhoppningen skötte Chilli sig galant och när han väl kom in på banan så skötte han sig fantastiskt. Han var fokuserad, hoppade fantastiskt, och tycke det var jätte roligt =-) Tävlingsdebuten blev så bra den kunde RHC fick 0 fel, var inte i en bom, hade inga tidsfel och glänste som den stjärna han verkligen är ( och vet om att han är ;-) ). Jag är så jädra stolt och lycklig över min fina häst som jag själv fött upp och redan uppnått så mycket med. Det går inte i ord att beskriva hur lycklig jag är.

Jag måste tillägga att jag är jätte tacksam att ha Olof Smith som ryttare på min fina häst. Både Olof och Frida sköter Chilli på absolut bästa sätt och det kommer vi vara er evigt tacksamma för. Tack bästa Ni!

JA, JAG ÄR STOLT ÖVER MIN CHILLIBOY och det tänker jag berätta för hela världen vare sig den vill höra det eller inte =-)

När vi kom hem så avslutade vi kvällen med en flaska champagne och en otroligt lyxig bröllopsmiddag i form av stekt korv, stekt potatis och stekt ägg - Hahaha gott var det och hungriga var vi =-). Ikväll ska vi ta oss till Malmö och gå och käka på något mysigt ställe med god mat och dryck.

Här kommer några bilder från gårdagens Tävlingsdebut som Madde fotade på plats =-) Tack!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar