tisdag 16 september 2014

Tack Alla

Vill Tacka Alla för ert engagemang och era fina råd efter jag ställde frågan om - Vad Hade Du Gjort,? Hade massor med respons på min FB sida som jag taggade in föregående inlägg till och vad jag har förstått fungerar det inte att svara på bloggen?! Vilket givetvis är jätte tråkigt. Och jag kan inte förstå vad det är som inte fungerar... Grrr, ska dock försöka lösa det snarast..

Hur som helst är vi jätte glada för alla råd & tips och vi ser en liten möjlighet till att eventuellt kunna behålla vår fina Linetta.  Tiden får utvisa hur det blir men det känns inte helt hopplöst i alla fall =-)

I Fredags var vi på grannfest och bjöds på god mat och dryck och många spännande diskussioner =-) Tack Karin och Anders för allt och tack alla andra som kom för ni är så underbara. Inte alla som trivs så bra med sina grannar som vi gör =-)

I Lördags var det tid för fölaktion i Flyinge vilket vi givetvis inte kunde missa. Var bra nära att vi kom hem med ett föl men tyvärr var det fler än oss som gillade samma föl så det slutade med att den gick för 135 000 kr, Inte illa för ett hoppstammat för. Den var e. Diarado-Cardento - och givetvis underbart vacker! Jaja det är bara till att gratulera köparen och säljaren. Fick träffat en massa trevliga människor, både mer eller mindre kända som vi utbytande en hel del intressant ord med -Tackar för det. Alltid lika roligt att träffa folk från hela Sverige på dessa stora evenemang =-)
När vi skulle hämta Mio från Mormor och morfar blev vi bjudna på god mat och dryck. Efter det åkte vi hem för en relativt lugn kväll =-)

I Söndags fick Mio bestämma vad han ville hitta på. Bio var svaret så vi fixade stall och hästar och lunchade dom och åkte sedan till Malmö för att titta på Flygplan 2. Efter filmen gick vi till lilla torg och käkade och mös på Moosehead Bar.

Söndagskvällen tillbringades i soffan med en brasa och ett gott glas vin.

Igår fick jag för mig att inreda vår lägenhet med lite nytt och fräscht vilket innebar att jag drog iväg och shoppade en massa nya saker i olika inredningsbutiker. Nu är allt på plats och endast små grejer som skall kompletteras upp med sen är det klart. Tycker redan det är MYCKET bättre och charmigare. Mio var på 5 års kontroll vilket innebar vaccination. Det gick strålande och han var så duktig så han fick välja vad han vill hitta på efter läkarbesöket vilket var att köpa en leksak och sedan käka på BK... Vilket han givetvis fick. Blev turtelslego som pappa fick hjälpa honom med att bygga ihop när han kom hem!

Idag har jag fixat i  lägenheten (som jag skrev innan) Jag har fått upp vårt nyckelskåp, bilderna på Mio sitter nu på väggen. Och Chillis stjärnvägg är under uppbyggnad - Äntligen!!

Nu ska vi strax iväg och handla mat till resten av veckan sen blir det förhoppningsvis en lugn kväll med familjen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar